Vsakodnevna vadba, manj razmišljanja o morebitnih težavah ali carskem rezu. Čim manj načrtujte, ker se načrtov verjetno ne boste držali.


Zdrava nosečnost

Okoli 80 odstotkov nosečnic ima možnost roditi vaginalno, a samo 65 odstotkom to uspe. Če ste ena od tistih žensk, ki želi otroka spraviti na svet po normalni poti, si poglejmo nekaj nasvetov, kako se ta želja lahko uresniči.

  1. Redna, a zelo zmerna vadba. Imeli boste več kondicije, energije in preprosto boste bolj aktivni v času nosečnosti. Zelo pomagajo Keglove vaje. Močne stegenske mišice pomagajo v boju s stresom ob porodnih bolečinah. Mišice medeničnega dna krčimo in raztezamo, jih tako krepimo, delamo globoke počepe, hodimo na vodno nosečniško vadbo, ki odpira kolke. Vadbo opravljamo pod strokovnim vodstvom, da ne poškodujemo sebe in otroka. Poskusimo tudi jogo, namenjeno nosečnicam, ki poveča fleksibilnost in nam pomaga pri kontroli diha.
  2. Pazimo, kaj jemo. Spremljamo svojo težo. Ne jemo mastne hrane. Skušamo se upreti tistemu, kar bi strašno radi jedli. Prehrana je pomembna za nosečnico in zdrav razvoj otroka. Hrana pomaga, da ostanemo pri močeh med nosečnostjo in v času poroda. Pijemo veliko vode in seveda jemo veliko sadja in zelenjave.
  3. Stran s stresom, napetostjo in pretiranim razmišljanjem. Ostanite mirni in zbrani, kar bo seveda včasih težko. Berite dobre knjige o starševstvu in bodite v družbi dobrih, prijaznih ljudi. Izogibajte se neprijetnim situacijam. Če je bodoča mama pod stresom, to vpliva na zdravje in razvoj otrok.
  4. Delajte dihalne vaje. Te so zelo pomembne v času poroda, pomagajo pa že med nosečnostjo. Zadostna oskrba s kisikom je nujna za otrokovo rast. Redno izvajajte dihalne vaje in meditirajte. Tako boste korak bliže normalnemu porodu.
  5. Izobrazite se o samem porodu, o tehnikah naravnega nadzorovanja bolečine, kot so dihanje, sproščanje in drugo. O porodu se pogovorite z zdravnikom ali se pridružite različnim skupinam, tečajem. Izobrazite se, da boste čim bolj samozavestni.
  6. Redne masaže, posebej po sedmem mesecu nosečnosti. Zmanjšujejo stres, blažijo bolečine v sklepih in mišicah.
  7. Naj bodo pri porodu pravi ljudje, ki vas bodo spodbujali. Mama, sestra? Bodo zmogle ali se jim boste preveč smilili, da bi vas spodbujale in bodo izgubile živce? Če bo zgrabila panika njih, bo tudi vas. In kmalu boste lahko vpili, da zahtevate epiduralno. Izberite ljudi, ki so dovolj močni, ker vam bodo morali stati ob strani. Tam so zaradi vas, ne zaradi sebe.
  8. Gibajte se. Ne posedajte, ko boste že v porodnišnici. Bolje se boste počutili. Hodite, raztezajte se, sedite na žogi. Uporabite kombinacijo gravitacije in premikanja kolkov, ki bodo otroku pomagali na poti navzdol oziroma ven. Migajte s boki, bodite hula in trebušna plesalka, delajte počepe, ukrivljajte medenico.
  9. Vizualizirajte ciljno črto. Bodoče mame največkrat hočejo odnehati, ko so razprte od 7 do 10 centimetrov. Takrat partnerju povejte, da potrebujete spodbudo. Kar dela vaše telo, je povsem normalno, in skoraj je že konec. Ostanite odprte glave. Če do naravnega poroda nikakor ne more priti, sprejmite tisto, kar je dobro za otroka. Cilj je zdrav otrok.
  10. Zaupajte svojemu telesu. Verjemite vanj. Zaupajte mu. Sledite instinktu in dovolite telesu in otroku, da storita tisto, kar vesta, da je prav. Morda to pomeni, da ne boste rodili leže na hrbtu!
Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: