Bolečine opozarjajo na nepravilnosti v delovanju organizma. Če jim znamo prisluhniti, kaj nam sporočajo in odpravimo vzroke za telesna in duševna neravnotežja, jih lahko zmanjšamo na minimum, v nekaterih primerih pa jih lahko celo povsem odpravimo.


bolečina

Po ajur vedi so bolečine v osnovi motnja zračnega načela, le migrena je prvenstveno znak neravnotežja ognjenega načela. Hiperaktivnost v določenih delih telesa ali telesnih sistemih je povezana s prekomerno psihofizično dejavnostjo in enoličnimi preobremenitvami. Če dlje časa ne upoštevamo osnovnih načel, ki skrbijo za uravnoteženje zračnega načela, se lahko sčasoma pojavijo razne bolečine.

Ta načela so: neredna dnevna rutina, izpuščanje obrokov, ponočevanje, nočno delo, premalo mirovanja in počitka, potovanja, izsušenost telesa, hlad, prekomerno gibanje, ure trajajoč govor, suho in vetrovno vreme, stradanje, uživanje zdravil, alkohola in spodbujeval, nespečnost, operacije trebušne votline, potlačitev naravnih nagonov (joka, smeha, kihanja, zehanja, kašlja, spolnosti, zadrževanje urina in blata itd.), prekomerno uživanje trpkega, grenkega in pekočega okusa ter zaskrbljenost, jeza, strah in žalost.

Za uravnavanje teh načel in posledično zmanjšanje bolečin na splošno ugodno deluje dovolj počitka, spanja, toplote in miru, meditacija, uživanje sladkega, kislega in slanega okusa ter pomirjujoče in nasitne hrane, masaža ali samomasaža telesa s sezamovim oljem, uživanje dovolj tekočine, topli zeliščni napitki, redne navade in obroki, topla in zmerno težka hrana (ne preveč hladne, suhe, surove ali preveč lahke hrane). Sladek okus se ne nanaša na čokolade in torte, temveč na zdrave sadne zavitke s cimetom in klinčki.


Glavoboli

Prekomerna psihična obremenitev se lahko trenutno izrazi v glavobolu. Živčne celice ali nevroni v stanju močne vzburjenosti povzročajo pravi vihar bioelektrokemijskih impulzov skozi živčni sistem, predvsem v možganih in predelu glave. Ta vihar se subjektivno občuti kot napetost in bolečina. Ko izbruhnejo življenjske sitnosti, skrbi ali težave, ki nas mentalno preokupirajo, tako da praktično niti trenutka ne moremo več odklopiti ter se sprostiti, pa se lahko pojavijo ponavljajoči se glavoboli. Glavobol je posledica mentalne in čustvene preobremenjenosti in le z uravnovešanjem le-teh ga je moč odpraviti na naraven način, brez tablet za zgolj trenutno lajšanje težav.

Marsikdo se bo vprašal: Kako pa naj odklopim in se sprostim, če pa imam za urediti toliko pomembnih stvari, ki prežijo nad menoj? V problemu se skriva tudi rešitev: Le kako lahko sploh uredim in razrešim vse življenjske izzive in obveznosti, ne da si prej uredim misli in duha ter delujem zbrano in osredotočeno? Dinamična in silovita aktivnost je nekaj drugega kot razpršena aktivnost in vrtenje v začaranem krogu, kjer se stvari dogajajo le navidezno, v resnici pa se ne premaknejo z mrtve točke.

Ne izgubljajmo torej časa in energije z razpršeno aktivnostjo, raje uporabimo ta del svojega časa in energije za delo na sebi. Tako dosežemo dvesto odstotkov življenja, sto odstotkov notranjega in sto odstotkov zunanjega.

In kako naredimo odklop? Dva do trikrat tedensko se odpravimo na hojo v naravi, se sproščamo z opazovanjem utrinkov narave, si vzamemo konec tedna nekaj ur za intenzivnejši počitek ali ukvarjanje z nečim, kar nas veseli, vsakodnevno meditiramo po nekaj minut, skrbimo za zdravo prehrano in telesno gibanje itd. S sprotnim obnavljanjem in nabiranjem novih moči je aktivnost bolj učinkovita, v krajšem času naredimo več in se ne izgubljamo v napačnih odločitvah.


Migrene

Migrena je posebna oblika glavobola, kjer stanje prenapetosti presega skrajne meje psihofizične zmogljivosti. Četudi trenutno življenje morda na videz ni tako skrajno prenapeto, se v sistemu duh-telo izražajo stare, skozi daljše časovno obdobje akumulirane preobremenitve, ki motijo trenutno sproščeno doživljanje v raznovrstnih življenjskih okoliščinah.

Kot motnjo ognjenega načela je stanje migrene potrebno ohlajati in umirjati s sladkim, grenkim in trpkim okusom, uživajmo kar se da lahko in vegetarijansko prehrano z obilico solat in svežega sadja in zelenjave. Sadje s svojim sladkim okusom in energijo živih celic telo notranje ohlaja in pomirja delovanje ognjenega načela. Konec tedna si privoščimo ure dolgo sprostitev v obliki občudovanja lepot narave in zrenja v daljavo, ki ga podaljšamo v blagodejno meditacijo. Občasno odklopimo telefone in si privoščimo svojih pet minut, ne prevroče kopeli, masažo in vse, kar sprošča in pomirja. Zmanjšamo mentalno aktivnost.

Manj je včasih več. Ko utišamo vrtinec intelekta, se umirijo brezplodne, utrujajoče misli in občutki, na površje pa stopijo bolj sveže in zdrave misli in ideje, ki lažje privedejo k razrešitvi in izpolnitvi zaželjenega. Vse to se včasih zgodi trenutno, včasih pa tudi ne gre kar čez noč. Dlje časa trajajoče neravnotežje potrebuje tudi svoj čas za okrevanje in vzpostavitev normalnega stanja. Brez dela na sebi ne gre. Sreča pri tem je, da je to prijetno in koristno. Radost, mir, urejene misli in občutki ter doseganje življenjskih ciljev je lepa nagrada za trud in odrekanje nezdravim navadam.

Menstrualne bolečine

Mnoge ženske doletijo vsak mesec težki dnevi menstrualnih bolečin. Po porodu je včasih bolje. Ponavadi rečemo: uredilo se je hormonsko stanje. Pa gre res samo za to? Kje je vzrok za menstrualne bolečine in kako jih odpraviti?


Menstrualne bolečine so povezane z neravnotežjem zračnega načela v območju spodnjega dela trebuha. To pomeni, da je potrebno trebuh od popka navzdol segreti, sprostiti in umiriti. Položimo roke na trebuh, ozavestimo vsako celico, mišico, kito in organ v trebušni votlini in jih sprostimo. Pomaga topel napitek, še posebej na kolikor toliko prazen želodec. Občutimo požirek tople tekočine in s pozornostjo sledimo njegovi toploti, dokler ne začutimo, kako se toplota blagodejno razleze po celotnem trebuhu. To je prvi korak, ki sprosti del tkiv, v hujših primerih pa je del tkiv v tej fazi morda še vedno zategnjen in podvržen bolečim krčem.

Trdovratnejše krče pa prostimo s samomasažo v obliki stresanja. Štiri prste desne roke položimo na boleči del trebuha in jih nekoliko pritisnemo ob trebuh. Sedaj s kratkimi in hitrimi gibi roke sem ter tja masiramo trebuh: prstov pri tem ne premikamo, tako da ostanejo na koži na povsem istem mestu. S kožo vred pa se prsti pomikajo po izbranem delu trebuha v obliki hitrih in kratkih tresljajev (podobno kot če želimo sprostiti krč v kakšnem drugem delu telesa). Hitri tresljaji razbijejo krče in sprostijo tkivo. Vsakih nekaj sekund ali minut pomaknemo prste naprej in jih zopet čvrsto pritisnemo ob trebuh, da ostanejo na koži na istem mestu za čas tresljajev roke. Tako obidemo celoten trebuh od popka do sramne kosti ter od levega do desnega boka, še najbolj pa se posvetimo bolečim predelom. Gibe z roko lahko delamo v krožnih tresljajih, kar deluje še močneje. Če imamo prste desne roke na trebuhu, usmerimo krožni tresljaj ob trebuhu navzgor, nato na našo dejansko levo stran, navzdol in na desno stran ter ponavljamo krožno gibanje.

Metoda s samomasažo trebuha s krožnimi tresljaji izkorišča podoben princip kot električni stimulatorji proti menstrualnim bolečinam, ki se dobijo v specializiranih trgovinah, le da je ročna masaža brez primerjave veliko bolj globinska in učinkovita.

Malokatera ženska ve, da so menstrualne bolečine tesno povezane tudi z razstrupljanjem globoko uskladiščenih strupov v jetrih in ledvicah. Če uživamo sok sveže iztisnjenih pomaranč, grenivk in limon ter rezine surove rdeče pese, ingverja, dovolj česna in čebule za razstrupljanje prebavnega trakta, namočene suhe fige in slive, probiotični jogurt in vse ostalo, kar je povezano z razstrupljanjem jeter in ledvic, se tudi menstrualne bolečine sčasoma kar čudežno poležejo in umirijo.

V času pred menstruacijo se ponavadi poveča apetit in potreba po uživanju tekočine, trebuh pa se napne. Napet in napolnjen trebuh zelo neugodno in vpliva na porast menstrualnih bolečin. V ta namen poskrbimo, da se dneve pred menstruacijo čim manj bašemo s hrano (še posebej nezdravo) in da ne obremenimo preveč prebavnega trakta. Če je trebuh manj napolnjen, se lažje sprosti in bolečine se zmanjšajo. V času menstracije je telo odprto energiji izločanja, ta proces pa lažje nemoteno poteka, če življenjske funkcije v trebuhu niso preobremenjene.

Bolečine v sklepih

Ključno je uživanje dovolj velikih količin naravnih antioksidantov. Antioksidanti telo čistijo in zavirajo razvoj degenerativnih bolezni. Antioksidanti so C, E in nekateri B vitamini, nekateri mikroelementi ter negativni ioni v ozračju. Pred dežjem je negativnih ionov v ozračju manj, v ozračju je nezdrava statična elektrika, kar se občuti kot psihična napetost, porast krvnega tlaka, bolečine v sklepih, glavoboli, težave z dihanjem itd. Po nevihtah pa je v ozračju obilica zdravju koristnih negativnih ionov, zato pride do pravega olajšanja. Ionizator oddaja negativne ione in energetsko bogati bivalne prostore. Negativni ioni lajšajo vremensko pogojene bolečine in motnje v delovanju organizma.

Prehrana za obnavljanje sklepov naj v prvi vrsti ne vsebuje mleka in mlečnih proizvodov. Veliko kalcija vsebuje prav surova rdeča pesa, ki jo narezano na tanke rezine uživamo v solati ali kot prilogo k suhim prigrizkom. Surova rdeča pesa in njen sok pomagata pri težkih boleznih, zavirata celo rast tumorjev. Rdeča pesa vsebujo snov betamin, ki poveča vsebnost kisika v krvi do štiristo odstotkov in izdatno čisti telo vsega nezaželjenega. Je odlično sredstvo za razstrupljanje globoko zakoreninjenih strupov v jetrih in ledvicah. Vsebuje folno kislino, ki deluje ugodno tudi pri osteoporozi ter obilo fosforja, ki vpliva na kostno gostoto in celjenje kosti. Uživanje dovolj tekočine ter nekaj zdravih maščob v oreščkih in semenih ter olivnem olju prispeva h koristnemu mazanju sklepov z medsklepno tekočino. Zdravnik pa naj pove, ali je potrebno sklepe segrevati, v določenih primerih pa tudi hladiti.

Nerina Darman

Komentiraj

*****************