Za stvari, ki so dobre, ne velja velikokrat, da so hkrati tudi koristne, za čokolado pa drži, da poleg užitka pri grizljanju ponuja še dodatne ugodnosti. Kot pri vsaki stvari, pa je tudi pri uživanju čokolade potrebno paziti, da je ne pojemo preveč, saj v tem primeru nič kaj ne pomaga k dobri volji, temveč le k debelosti, slaba volja pa tako ali tako pride skupaj v paketu.


čokolada
Ne samo, da smo sami opazili, da čokolada pomaga k boljšemu razpoloženju, celo znanstvena raziskava je pokazala, da uživanje čokolade učinkovito zmanjšuje stopnjo stresnih hormonov. Tisti, ki so v raziskavi sodelovali, so vsak dan pojedli 40 gramov temne čokolade, kar je skupaj z zmanjšanjem stresa povzročilo tudi normaliziranje vseh življenjskih funkcij. Namesto, da najprej posežemo za pomirjevali in raznimi anti-stresnimi pripravki, lahko torej najprej poskusimo z manjšo količino čokolade.

Morda ste že slišali, da čokolada vsebuje antioksidante, zmanjša možnost razvoja raka in poapnenja žil, ter lahko pomaga proti boleznim srca in ožilja. To so seveda dolgoročni pozitivni učinki, spregledati pa ne gre niti tistih, ki nastopijo že med uživanjem čokolade.

Čokolada namreč vpliva na izločanje naravnega telesnega hormona endorfina, ki povzroča občutek zadovoljstva in dobrega počutja. Ko endorfin preide v kri, človeka prevzame občutek ugodja in boljšega razpoloženja. Verjetno ste se že kdaj v slabih trenutkih potolažili z najljubšimi čokoladnimi bomboni ali skodelico vroče čokolade in ugotovili, da to resnično blagodejno deluje.


Sladkor v čokoladi pa je manj škodljiv kot v drugih sladkih dobrotah, izdelki iz čokolade pa znižujejo raven slabega in zvišujejo raven dobrega holesterola. Tudi kofein je v čokoladnih izdelkih prisoten, vendar v precej manjših količinah kot v kavi, zato je tudi učinek manj intenziven. Kljub temu pa je čokolada učinkovito poživilo, saj stimulira živčni sistem, pomaga pa tudi  pri koncentraciji in miselnih naporih.

Da je pri količinah potrebno biti pazljiv smo že omenili, dobro pa je vedeti še, da pozitivni učinki čokolade izhajajo iz kakava in ne iz mleka, lešnikov, rozin ali jagodnega polnjenja, zatorej izberite čokolado s čim večjim odstotkom kakava. Priporočamo tudi, da izberete kvalitetne izdelke, ki so sicer malo dražji, vendar po okusu in učinku veliko boljši. Ne pojejte pa čokolade spotoma in na hitro, temveč si, če se le da, vzemite čas in zraven še uživajte. Tako boste najbolj intenzivno spoznali kakšne učinke ima čokolada na vaše razpoloženje.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: