Diete za zmanjševanje telesne teže so v nosečnosti prepovedane. Če nosečnica hitro pridobiva kilograme in se čezmerno redi, se mora posvetovati z zdravnikom. Vseeno pa lahko sama pri sebi premisli, kje v jedilniku bi bilo dobro narediti zamenjavo in poseči po bolj zdravih alternativah.


Če želite upočasniti pridobivanje kilogramov, je iz obrokov treba črtati maščobe, sol, holesterol in sladkor. Ključno pa je, da v obrokih ostanejo vsa potrebna ranila – vlaknine, minerali in vitamini, ki so nujno potrebni za zdravje nosečnice in razvoj ploda.

Dieta v nosečnosti

Nekaj trikov za bolj zdrave izbire

Polnomastno mleko zamenjajte z manj mastnim in pri peki namesto masla uporabljajte margarino. Namesto majoneze si lahko privoščite jogurt iz posnetega mleka.

Ker rumenjak vsebuje veliko holesterola, namesto enega jajca raje uporabite dva večja beljaka. Veliko nasičenih maščob in holesterola se nahaja tudi v govejem mesu in perutnini s kožo. Zamenjajte jih s pustim govejim mesom, perutnino brez kože in ribami.


Jedilno čokolado naj pri peki slaščic zamenja kakav ali rastlinsko olje. Pri peki kruha ali pice uporabljajte polnozrnato moko ali vsaj pol bele in pol polnozrnate (če vam okus slednje ni všeč). Sesekljanih oreščkov lahko pojeste pol manj, če jih jeste prepražene.

Izogibanje soli

Sol veže vodo, zastajanje vode v telesu pa je še posebej problematično pri nosečnicah. Izogibajte se živilom z veliko natrija: konzervirani hrani, dimljenemu ali razsoljenemu mesu, prigrizkom (čips, oreščki, kokice, krekerji …), sirom in zelenjavi v slanici (olive, kislo zelje, kisle kumarice …), zamrznjenim pripravljenim jedem, mešanicam za nadeve, posušenim jušnim mešanicam, kockam in zelenjavnim sokovom. Veliko natrija je tudi v kečapu, hrenu, gorčici, sojini omaki ipd.

Primer jedilnika

Nosečnica si lahko za zdrav zajtrk privošči sveže sadje in stisnjen sok. Dobro je, da vsak dan poje tudi juho in solato iz sveže zelenjave. Najbolje je, če uživa domač kruh, ki ima manj soli. Sicer pa sta najboljša izbira ržen in polnozrnat kruh. Glavne jedi naj vsebujejo pusto meso ali ribe ter zelenjavo. Namesto soli lahko uporabljamo začimbe ali zelišča. Sladkorjem se je treba izogibati.

Med metodami priprave jedi so najbolj zdrave kuhanje, parjenje in dušenje. S pečenjem (tudi na žaru) in praženjem lahko prav tako pripravimo zelo zdrave jedi, če le ne uporabljamo maščobe oziroma je dodajamo zelo malo. Izogibati se je treba cvrtju.


Komentiraj

*****************