Hrana, ki je bogata z vlakninami, kot so oves,  ječmen, rjavi riž, fižol in s kalcijem bogata listnata zelenjava lahko poveča količino mleka za dojenje. Prav tako pa tudi grško seno, ingver, datlji, moringa in lucerna. Ajurveda pa na primer priporoča še zeliščne pripravke s sezamom, česnom in šatavarijem, vendar se pred uporabo vedno posvetujte z zdravnikom.


Dojenje

Vsi vemo, da je materino mleko za dojenčka najboljše. Priporočeno je, da se otroka doji prve pol leta življenja. Konec koncev materino mleko vsebuje ravno pravo mešanico ključnih hranil za otrokov razvoj. Nekatera hranila ga celo varujejo pred boleznimi in okužbami. Dojenje tudi utrdi vez med mamo in otrokom.

Ko mleka ni dovolj …

Kaj pa, če matere nimajo dovolj mleka? Strokovnjaki pravijo, da je to pri zdravih mamah sicer redkost. Ko otrok pije mleko pri mami, to telesu pove, naj ga proizvede še več. Zato je pomanjkanje mleka velikokrat posledica tega, da se otroka ne doji.

Pomagajo nam lahko rastline

Če želite naravno povečati količino mleka, jejte ovsene kosmiče, rjavi riž, ječmen in fižol zaradi visoke vsebnosti vlaknin. Oves in ječmen vsebujeta ogljikov hidrat beta glukan, ki naj bi povečal izločanje prolaktina, hormona, ki proizvaja mleko. Ovsene kosmiče si posladkajte s sadjem. Ob uživanju dobrega, slastnega obroka telo izloča še ljubezenski hormon oksitocin, ki bo prav tako povečal proizvajanje mleka. Pri tem bo prav tako pomagalo uživanje špinače, ohrovta, pak choia, marelic in fig.


Za povečanje količine mleka za dojenje se že mnogo, mnogo let uporablja grško seno oziroma čaj, ki ga pripravimo iz njega (dva grama). Doječe matere naj bi skodelico čaja spile trikrat na dan. Študije so pokazale, da se s tem poveča količina mleka. Domnevajo, da naj bi k temu prispeval diosgenin, ki ga vsebuje grško seno. Po sestavi je namreč podoben estrogenu in ga celo uporabljajo pri proizvodnji sintetičnega estrogena. Pri nekaterih doječih materah grško seno lahko povzroči želodčne bolečine oziroma razdraženost, zato se morajo prepričati, ali ustreza njim in dojenčku, ki lahko dobijo krče ali vetrove.

Prav tako trikrat na dan naj bi doječe matere zaužile po deset datljev, ki jih tradicionalno uporabljajo na srednjem vzhodu. Količina mleka naj bi se na ta način povečala že tri dni po porodu. Datlji so dober vir sladkorja (predvsem glukoze in fruktoze), mineralov, vitaminov (B kompleksa in vitamina C) in vlaknin. Prav tako vsebujejo antioksidante. Ne pozabite pa, da imajo visoko kalorično vrednost, zato previdno! 100 gramov datljev vsebuje 277 kalorij.

Doječe matere naj bi poleg tega zaužile 500 mg ingverja v prahu dvakrat dnevno takoj po porodu (prvih nekaj dni), potem pa študije ne kažejo večjega vpliva na količino mleka. Prav tako naj bi prve dni po porodu povečala količino mleka moringa, ker naj bi sprožila nastajanje prolaktina.  Pred uporabo se posvetujte z zdravnikom, neka študija pa sicer priporoča, da bi doječe matere zaužile 250 mg listov moringe v kapsuli vsakih 12 ur.  Liste moringe lahko vključimo tudi v hrano, lahko si na primer naredimo juho.

Podoben učinek kot estrogen ima lucerna, ki jo dodajte testenima, solati ali sendviču (za eno pest). Izogibajte se uporabi v obliki tablet.


Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: