Želja večine žensk je, da izgledajo  kar se da lepo, vitko in urejeno in tako je želja za hujšanje po nosečnosti prisotna skoraj pri vseh novopečenih materah.


hujšanje po nosečnostiNosečnost in porod je za žensko telo zelo velika sprememba. Ne le na zunaj, temveč tudi znotraj, saj telo doživlja številne spremembe, med drugim tudi v metabolizmu in tako hitreje ter učinkoviteje shranjuje maščobo, kar se kaže v maščobnih blazinicah po telesu.

Hujšanje po nosečnosti in spremenjeno telo po porodu

Tudi sprememba življenjskega sloga po porodu vpliva na telo, saj ponavadi mamica nima časa za pripravo primernih obrokov, saj je preobremenjena s skrbjo za novorojenčka. In tako prevečkrat poje nekaj »na hitro«, kar je žal največkrat nekaj nezdravega in neuravnoteženega.

Vsi vemo, da je za uspešno hujšanje po nosečnosti potrebno več gibanja in previdnost pri prehrani. Vendar ženska po porodu pač ne more več misliti samo nase in tako je treba tudi hujšanje prilagoditi novi situaciji.


Na poti proti cilju

Ne morete vedeti, kdaj ste na cilju, če ne veste kam greste, pa tudi napredka se ne da dobro izmeriti, če nimate cilja pred očmi, Zato si morate tudi pri hujšanju po nosečnosti zastaviti realne cilje, pri tem pa nikakor ne smete pozabiti na vaše zdravje in seveda zdravje vašega otroka. Pomnite, da zaloge maščob niste pridobili tako hitro, kar pomeni, da je tudi izgubiti ne morete (in ne smete) z danes na jutri, predvsem pa je pomembno, da se zavedate, da so te zaloge pripravljene prav za čas po nosečnosti in so namenjene dojenju. Po porodu boste izgubljale težo že z dojenjem samim, doječe matere porabijo namreč okoli 500 kalorij več samo za tvorbo mleka.

Načrtnega hujšanja se 6 tednov po porodu rajši ne lotevajte in pustite telesu čas, da si od nosečnosti in poroda opomore, ter da se laktacija dobro vzpostavi. Ko pa je za hujšanje po nosečnosti pravi čas, se tega, kot že rečeno, lotite počasi in previdno in tako ne boste vplivale na kakovost mleka.

Gibanje

Z gibanjem lahko pričnete že takoj po porodu, vendar previdno in zmerno, saj je treba paziti predvsem na sklepe, ki so bili med nosečnostjo preobremenjeni in občutljivi. Ženske, ki so rodile s carskih rezom, pa morajo biti še posebej  previdne, zato naj se posvetujejo z zdravnikom, kakšno vadbo lahko izvajajo.

Tudi hoja je dobra telovadba, predvsem pa praktična, saj s seboj preprosto vzamete tudi otroka. Tako bosta oba imela nekaj od tega, če pa hodite na sprehod skupaj z drugimi mamicami, boste poleg telovadbe deležne še prijetne družbe, kar bo tudi dobro vplivalo na vaše počutje. Kasneje lahko za hujšanje po nosečnosti začnete bolj redno in intenzivno telovaditi (postopoma seveda), vendar brez pretiravanja. Odločite se lahko za tek, plavanje, aerobiko ali pa izberete tako vadbo, ki jo boste lahko izvajali kar doma, da ne boste predolgo stran od otroka.


Prehrana in hujšanje po nosečnosti

Kljub pomanjkanju časa zase, se potrudite, da ne boste jedle kar vsega po vrsti in v naglici. Pripravljajte si hrano, ki ste jo vajene, vendar v manjših količinah, izogibajte se sladkarijam in preveč mastnim jedem, v obroke vključite več zelenjave, ter pijte dovolj vode. Izbirajte med živili, ki vas nasitijo za dlje časa in ki ne povzročajo prevelikega nihanja ravni krvnega sladkorja. Sezite torej po ovsenih kosmičih, polnozrnatih izdelkih, manj mastnih mlečnih izdelkih ter sadju in zelenjavi. Prehrana doječe matere mora biti uravnotežena in raznolika, nikakor pa niso priporočljive hitre diete, postenje, daljše od enega dneva in tablete za hujšanje.

Ko govorimo o hujšanju po nosečnosti je torej glavno: počasi in s pametjo. Ne gre samo za vašo postavo in počutje, temveč tudi za počutje in zdravje vašega otroka. Če ste utrujene in ne prav dobrega zdravja, postavite hujšanje za ta čas na stranski tir in poskusite zopet, ko se boste za to počutile bolj pripravljene. Vsekakor je priporočljivo, da se hujšanja ne lotevate na lastno pest, temveč se posvetujete s svojim zdravnikom-tako boste najbolj varno in učinkovito dosegle zaželene  rezultate.

Komentiraj

*****************