Joga v nosečnosti je dejavnost, ki se je zaradi blagodejnih učinkov poslužuje vedno več bodočih mamic. Prednosti integracije joge v vsakdanje življenje so splošno znane (in znanstveno potrjene), zato ni presenetljivo, da redna vadba ugodno vpliva tudi na življenje ženske med nosečnostjo, tudi za novinke v svetu joge.


Joga v nosečnosti

Prednosti za duha in telo

Jogijske poze poskrbijo za fizični vidik nosečnosti, saj krepijo mišice in vezi ter jim večajo prožnost, obenem pa ne obremenjujejo sklepov. Pogosto je posebna pozornost posvečena mišicam medeničnega dna, ki so med nosečnostjo še posebej obremenjene.

Pomembno pa doprinesejo tudi druge prvine joge. Tako z dihalnimi vajami nosečnice odkrivajo in ozaveščajo načine dihanja, ki jim najbolj ustrezajo in ki jim lahko koristijo tudi med porodom. Z meditacijo in mantrami pa si pomagajo okrepiti svojo notranjo moč, se umirijo, zmanjšujejo in odpravljajo stres ter povečajo svojo psihično vzdržljivost za spopadanje s porodno bolečino.

Raziskovalci prikimavajo

Čeprav je raziskav, ki bi se ukvarjale predvsem z učinki joge v času nosečnosti malo, pa so njihove ugotovitve spodbudne. Raziskava Univerze na Tajskem je pokazala, da so imele ženske, ki so se med nosečnostjo ukvarjale z jogo, krajše porode kot ženske, ki so izbrale kardio vadbo, opisovale pa so jih tudi kot manj boleče.


Raziskava iz Indije pa je pokazala, da imele matere, ki so se ukvarjale z jogo, večjo verjetnost, da bodo rodile dojenčke z večjo porodno težo, manjšo verjetnost prezgodnjega poroda ter manjšo zapletov kot so povišan krvni pritisk in zastoj rasti ploda.

Joga v nosečnosti in izbira vadbe

Ker se v nosečnosti v telesu dogajajo številne spremembe, je potrebna pazljivost pri izbiri vadbe, ne glede na to za katero obliko se odločite. Tudi joga je lahko zelo intenzivna, zato je priporočljivo, da v primeru kakršnih koli dvomov glede tega ali je za vas kontraindicirana povprašate za mnenje ginekologa oziroma babico, ki spremlja vašo nosečnost.

Izbiri vadbe velja nameniti posebno pozornost, še posebej če je joga v nosečnosti za vas nekaj novega in ni del vašega vsakdana. V Sloveniji obstajajo številne organizacije, ki nudijo tudi jogo za nosečnice, vendar so redki tisti, ki navajajo specifična izobraževanja in certifikate, ki potrjujejo njihovo usposobljenost. Za svoje dobro, za dobro svojega otroka in za miren spanec je priporočljivo, da povprašate tudi o tem ter principih, ki se jih držijo pri jogi za nosečnice, saj lahko v nosečnosti določene asane oziroma jogijske poze tudi škodujejo.

Številne – tudi brezplačne – možnosti lahko najdete tudi na spletu, saj so na voljo tako video posnetki kot slikovni prikazi in pisna navodila za jogijske vaje. Čeprav je obiskovanje vodene vadbe lahko dražje in vam vzame več časa, je pomembno, da poze izvajate pravilno, pri čemer pa je lahko inštruktor nepogrešljiv.


Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin:

Spletne zanimivosti:

loading...