Po nekaterih podatkih naj bi imela več kot polovica nosečnic težave z jutranjo slabostjo, v določenih primerih pa so lahko simptomi še posebej intenzivni in moteči. Poimenovanje jutranja slabost izvira iz dejstva, da se slabost pri nosečnicah pojavlja zjutraj oziroma v prvi polovici dneva, proti večeru pa popušča. Jutranja slabost naj bi bila sicer povezana predvsem z dvigom ravni estrogena in bolj občutljivim vohom.


Čeprav jutranja slabost načeloma ni nevarna in običajno izzveni do konca prvega trimesečja, pa so lahko simptomi zelo neprijetni. Vendar pa se boste z njimi precej lažje spopadli, če boste poznali določene »trike« in naravna sredstva za premagovanje jutranje slabosti.

Jutranja slabost

Počasno vstajanje

Zjutraj naj se vam ne mudi iz postelje. Ko se prebudite, si vzemite dovolj časa ter mirno in brez stresa vstanite. K manj intenzivni jutranji slabosti pa pripomore tudi kvaliteten spanec. Če imate težave s kakovostjo ali količino spanja, si lahko priskrbite tudi posebno blazino, namenjeno nosečnicam, ki bo poskrbela za dobro oporo. Tako se boste precej lažje sprostili in potonili v globok spanec, posledično pa se boste precej lažje soočili z morebitnimi simptomi jutranje slabosti.

Jutranja slabost – potrebno je premišljeno prehranjevanje

Izogibajte se hrane, ki je zelo mastna ali pikantna, prav tako pa se je med nosečnostjo smiselno odpovedati kofeinu. Nikoli ne smete biti lačni, saj tako obstaja precej večja možnost, da vam bo slabo, zato imejte v primeru, da se že zgodaj odpravite od doma, vedno pri sebi prigrizek. Manjši prigrizek si lahko privoščite že v postelji, še preden vstanete. Po drugi strani pa se je smiselno izogibati tudi prenajedanju. Preveliki obroki lahko namreč še okrepijo simptome.


Izogibajte se uporabi tehnoloških naprav

Strmenje v zaslon, še posebej takoj, ko se zbudite, lahko poslabša vaše težave z jutranjo slabostjo. To je povezano predvsem s hitrim menjavanjem podob. Če je uporaba tehnoloških naprav v vašem primeru nujna, na primer zaradi službenih obveznosti, si poskušajte prilagoditi nastavitve zaslona tako, da bodo vaše oči čim manj obremenjene, posledično pa bo manj nemiren tudi vaš želodec.

Popijte dovolj tekočine

Morda imate občutek, da zaradi slabosti težko pijete, vendar vam lahko prav tekočina pomaga pri lažjem spopadanju z jutranjo slabostjo. Dehidracija namreč okrepi simptome, povezane z jutranjo slabostjo. Če vam voda ne prija, lahko poskusite tudi z nesladkanim čajem ali pa s sveže iztisnjenim sadno-zelenjavnim sokom.

Ingver naj bo vedno na dosegu roke

Ingver je znan po tem, da pomirja želodec, zato je lahko v prvem trimesečju nosečnosti vaš najboljši prijatelj. Učinkovitost ingverja pri blaženju simptomov jutranje slabosti so potrdile tudi različne študije. Ingver si lahko privoščite v različnih oblikah, verjetno najenostavnejša pa je ingverjev čaj. Z uživanjem čaja oziroma ingverja lahko seveda začnete že prej, torej preventivno, in ne šele takrat, ko se simptomi že pojavijo. Najbolje je, da uporabite svežo korenino ingverja, kadar pa to nikakor ni mogoče, jo lahko nadomestite tudi z ingverjem v prahu.

Komentiraj

*****************