Mnogi otroci so precej izbirčni, zato jim starši ponujajo predvsem tisto hrano, za katero vedo, da jo bodo pojedli brez težav, čeprav to najverjetneje niso najbolj zdrava živila. Če tudi vaš otrok vztrajno zavrača zelenjavo, sadje in druga zdrava živila, ni treba, da se s tem enostavno sprijaznite. Z ustreznim pristopom lahko vplivate na otrokove prehranjevalne navade in mu približate bolj zdravo hrano.


otroci in zdrava prehrana

Otroštvo je čas, ko se oblikujejo določeni vzorci, ki ostanejo z nami vse življenje. Če boste otroku popuščali, se lahko zgodi, da bo imel tudi kasneje težave z uživanjem zdrave, polnovredne hrane. To pa lahko seveda vpliva na povišano telesno težo in različne zdravstvene težave. Se vam zdi, da ste poskusili praktično vse, a brez pravega uspeha? V pomoč pri uvajanju bolj zdravega jedilnika so vam lahko v tem primeru spodnje smernice.

Sladice ne pogojujte z zaužitjem zdrave hrane

Starši otroku pogosto obljubijo, da bo dobil sladico, če najprej poje zelenjavo. Čeprav to počnejo v dobri veri, da s tem otroka spodbujajo k bolj zdravemu prehranjevanju, pa v resnici omenjeni pristop ni najboljši. Če je sladica v tem primeru dojeta kot nagrada, postanejo zdrava živila nekakšna težaška pot do te nagrade. Namesto tega poskušajte otroka raje naučiti, da so zdrava živila nagrada že sama po sebi. Razložite jim, da si naše telo v resnici želi zdrave hrane, zaradi katere smo močnejši, pametnejši in lepši. Otrok bo začel tako zdravo hrano postopoma povezovati z užitkom, ne z oviro na poti do cilja.

Vztrajajte pri tem, da otrok poskusi vsaj grižljaj

Vsakič, ko postrežete določeno jed ali živilo, vztrajajte pri tem, da otrok poskusi vsaj grižljaj. Okusi so različni, zato je težko pričakovati, da bo imel vaš otrok rad vso hrano, vendar jo lahko vedno vsaj poskusi. Večkrat ko bo prišel otrok v stik z določenim živilom, bolj ga bo vajen in sčasoma mu bo postal okus morda celo všeč.


Otroku predstavite koristi določenega živila

Pomembno je, da otroku ne rečete le, da je določena zelenjava ali drugo živilo zdravo, ampak morate biti bolj konkretni. Razlago prilagodite otrokovi starosti, vendar mu povejte, pri čem točno mu lahko neko živilo pomaga. Tako bo otrok usvajal tudi pomembna znanja glede hranilnih snovi v živilih. Sčasoma se bo morda celo sam pohvalil, da je pojedel nekaj, zaradi česar so na primer njegove kosti močnejše.

Bodite kreativni pri pripravi obrokov

Podobno kot odrasli imajo tudi otroci radi, da je hrana, ki jo dobijo na krožnik, tudi vizualno privlačna. Jedi naj bodo tako čim bolj barvite in zanimive. Posegajte po raznolikih živilih, ki bodo na krožniku pričarala barvno mavrico, obenem pa boste tako vedeli, da otrok zagotovo dobi dovolj pomembnih hranilnih snovi. Preveč enolična prehrana je namreč pogost razlog za zdravstvene težave.

Doma ne hranite nezdravih živil

Če bo imel otrok na voljo sokove in gazirane pijače, se bo najverjetneje odločil zanje, ne za vodo. Če se bo odločal med sadjem in slaščico, bo verjetno izbral drugo možnost. Preveč izbire je tako včasih slaba stvar. Otrok, ki bo že od malega navajen na to, da so sladkarije zgolj občasen priboljšek, ne nekaj, kar mu je vedno na razpolago, bo lažje razvil pozitiven odnos do zdravega prehranjevanja.

VEČ VSEBIN: