Ste v zadnjem času opazili, da ste postali širši čez boke? Dobrodošli v krizi ‘nekoliko bolj okroglih’ srednjih let. Za to življenjsko obdobje je značilno, da se zredite ali pa le s težavo vzdržujete svojo težo. Opazili boste tudi, da se odvečni kilogrami ne nabirajo na bokih, kot je sprva videti, in stegnih, pač pa okrog trebuha.


široki boki

Najbrž niste med tistimi, ki bi mirno gledali, kako se napihujete kot balon. Če se kilogrami že nabirajo, je čas, da stopite v akcijo in hujšanje. Če do te točke še niste prišli, pa lahko s preventivnim ravnanjem preprečite povečan obseg trebuha. Za pravilno prehrano in telesno vadbo ni nikoli prepozno.

Hormonska nihanja

Za večino žensk se pridobivanje telesne teže začne med perimenopavzo – torej v letih, ki vodijo v menopavzo. Krivec: hormonska nihanja. Vendar ta niso edini vir težav. Pri spreminjanju ženske postave igra pomembno vlogo tudi staranje. Med drugimi vzroki so še: vse bolj sedeč način življenja, uživanje količinsko enakih ali celo večjih količin hrane kot nekdaj ter počasnejša presnova. Telo z leti za proizvajanje energije potrebuje vse manj kalorij, manjša se tudi mišična masa. Mišice pokurijo več kalorij kot maščobe – čim manj mišic imamo, tem manj kalorij pokurimo. Zanemariti ne smemo tudi genetskih dejavnikov. Morda se nagnjenost k oblinam pojavlja v družini. To pomeni, da se boste morali za ohranjanje lepe postave še bolj truditi.

V povprečju pridobi ženska v letih pred menopavzo okrog pol kilograma na leto. Kadar pa porast teže močno preseže to številko, lahko nastopijo resne težave:


povišajo se vrednosti holesterola
poviša se krvni tlak
– pojavi se odpornost na inzulin, kar lahko vodi v sladkorno bolezen tipa 2

Vsi trije dejavniki povečajo tveganje za koronarno bolezen srca.

Lepota prihaja od znotraj

Če so maščobne blazinice že opazne, namenite več časa športnim dejavnostim in začnite uživati zdravo prehrano. Enak recept velja tudi za tiste ženske, ki se jim odvečni kilogrami še ne poznajo, pa želijo tudi v prihodnje obdržati lepo postavo.

TELESNA DEJAVNOST. Aerobne vaje spodbudijo delovanje vse počasnejše presnove in pospešijo izgorevanje maščob. Vaje za moč pomagajo ohranjati mišično maso, izboljšati presnovo in krepiti kosti.


ZDRAVA PREHRANA. Če se bosti namenoma odrekali kalorijam, se bo telo odzvalo kot pri stradanju. Pomembno je, da jeste raznoliko hrano. Jedilnik naj vsebuje veliko sadja in zelenjave, ki nimata veliko kalorij in sta zato zelo primerna za hujšanje. Zaradi upočasnjene presnove potrebuje ženska v menopavzi 200 do 400 kalorij na dan manj kot prej. Tega cilja ni težko doseči, če jeste samo takrat, kadar ste lačni, ter le toliko, da potešite lakoto. Ne pozabite pa, da leta telo spremenijo. Nikar si na vso silo ne prizadevajte, da bi bili videti kot 20-letno dekle in ne poskušajte nase zvleči starih kavbojk. Raje se potrudite, da boste ostali v dobri telesni kondiciji, zdravi in bistrega duha. Lepota navsezadnje prihaja od znotraj.

Komentiraj

*****************