Telo bodoče mamice gre skozi vrsto sprememb in nekatere od njih so jasno vidne s prostim očesom. Anatomske in fiziološke spremembe v telesu nosečnice omogočajo zarodku oz. otroku potrebne pogoje za rast in razvoj.


zdrava nosečnost

Raznovrstna prehrana

Kakovostna prehrana med nosečnostjo je pomembna tako za bodočo mamo kot otroka. Beljakovine zarodku omogočajo ustvarjanje in obnavljanje lastnih celic, ogljikovi hidrati mu dajejo energijo, maščobe pa pomagajo pri ustvarjanju njegovega živčnega sistema. Raznovrstna prehrana mora vsebovati mleko in mlečne izdelke, meso, jajca, ribe, sadje in zelenjavo (zaradi vitaminov), žita in žitne izdelke, krompir, stročnice, maščobe (maslo, olje, smetano). Sladkarije niso prepovedane, vendar z njimi ne pretiravajte. Telesu zagotovite dovolj tekočine, predvsem vode.

Počitek in spanje

V začetku nosečnosti se pogosto pojavlja zaspanost, kar je zaradi hormonskih sprememb v telesu povsem normalno. Ta običajno izgine po tretjem mesecu nosečnosti. Zato izkoristite vsako priložnost za počitek in spanje. Čeprav je zaspanost v zgodnji nosečnosti pogostejša, se takrat rada pojavi tudi nespečnost. Spanje držo prilagoditi velikost trebuha. V začetku nosečnosti spite v položaju, ki vam najbolj odgovarja. V nadaljevanju nosečnosti spite na levemu boku, saj pomaga pri boljšem pretoku krvi, ki gre do otroka v primerjavi s spanjem na desnem boku ali hrbtu. Na materine žile povečana in težka maternica namreč ne pritiska.

Nega kože

Počitek, uravnotežena prehrana, izogibanje kajenju in uživanju alkohola blagodejno vplivajo na kožo nosečnic. Za nego telesa in obraza se priporočajo izdelki, ki ne povzročajo alergij. Strokovnjaki priporočajo mazanje trebuha, stegen in dojk s hranljivimi kremami, ki bodo ohranile elastičnost kože. Kreme sicer ne bodo popolnoma preprečile nastanka strij, jih bodo pa omilile.


Oblačila

Oblačila v nosečnosti morajo biti udobna in ne pretesna. Zelo priporočljivo je nošenje bombažnega spodnjega perila, da bi se izognili alergijam in glivičnim okužbam. Tudi ostala oblačila naj bodo izdelana iz naravnih materialov, saj so nosečnice bolj dovzetne za glivične okužbe.

Vadba

Če vaša nosečnost ni rizična in vam ginekolog ni svetoval strogega mirovanja, je telesna vadba zelo zaželena. Vsak dan naredite nekaj preprostih vaj – te bodo izboljšale vaš krvni obtok, poskrbele za prožnost telesa in pripomogle k lajšanju morebitnih bolečin v križu. Opis vaj in navodila za njihovo pravilno izvajanje lahko najdete v priročnikih nosečnosti, tečaji pa potekajo pod strokovnim vodstvom.

Komentiraj

*****************