Keglove vaje so izjemno preproste, obenem pa neverjetno koristne. Še posebej pomembno je, da jih izvajate med nosečnostjo in po porodu, saj lahko s tem preprečite urinsko inkontinenco in druge težave, povezane z medeničnim dnom.


Porod in nosečnost namreč oslabita mišice medeničnega dna, včasih pa so šibkejše mišice tudi posledica določenih operacij, staranja, nenehnega kašljanja ali povečane telesne teže. Tudi če za vas nobena izmed naštetih okoliščin ne drži, pa je Keglove vaje kljub temu smiselno izvajati preventivno.

Keglove vaje

Keglove vaje so namenjene predvsem preprečevanje inkontinence

S Keglovimi vajami boste okrepili mišice medeničnega dna, ki nudijo oporo maternici, mehurju, tankemu črevesju in rektumu oziroma danki. Pri Keglovih vajah je še posebej praktično to, da jih lahko izvajate kjer koli in kadar koli, ne da bi to kdo opazil. Seveda pa je pomembno, da Keglove vaje izvajate pravilno in da ste pri tem vztrajni, saj boste le tako dosegli želeni rezultat.

Keglove vaje so še posebej koristne za preprečevanje in odpravo urinske inkontinence. To velja za obe obliki inkontinence, tako stresno kot urgentno. Za t. i. stresno inkontinenco je značilno, da vam uide nekaj kapljic urina med kašljanjem, kihanjem, smejanjem, telovadbo ipd., medtem ko začutite pri urgentni inkontinenci nenadno potrebo po uriniranju šele takrat, ko je vaš mehur že skoraj povsem poln, zato težko zadržite urin. Še eden od razlogov za Keglove vaje pa je preprečevanje fekalne inkontinence.


Keglove vaje je vsekakor bolje izvajati preventivno, vendar vam lahko pomagajo tudi v primeru, da že imate težave s katero izmed omenjenih oblik inkontinence. Dodatna prednost teh vaj pa je, da vam lahko pomagajo do več užitkov med spolnostjo.

Navodila za pravilno izvajanje Keglovih vaj

Da bi lahko Keglove vaje izvajali pravilno, morate najprej poiskati prave mišice. To najlažje naredite tako, da poskušate sredi uriniranja zadržati curek. Opazujte, katere mišice boste pri tem aktivirali ali stisnili. To so namreč tudi mišice, na katere se morate osredotočiti med izvajanjem Keglovih vaj.

Vaje lahko nato izvajate v katerem koli položaju, čeprav je za večino najbolj udobno ležanje. Na začetku stisnite mišice medeničnega dna za približno 5 sekund, nato pa jih za 5 sekund sprostite. To ponovite 5-krat. Nato poskušajte podaljševati tako čas napetosti mišic kot čas sprostitve. Osredotočite se na pravilno in počasno izvajanje vaje. Za najboljše rezultate morate paziti na to, da boste resnično napeli le mišice medeničnega dna. Med izvajanjem Keglovih vaj mora biti tako vaš trebuh sproščen, podobno pa velja tudi za vašo zadnjico. Prav tako pa se osredotočite na pravilno dihanje. Pazite, da med vajami ne boste zadrževali sape. Dihanje naj bo sproščeno, umirjeno in globoko.

Keglove vaje je priporočljivo izvajati vsaj trikrat dnevno, in sicer naj vsaka serija vsebuje najmanj 10 ponovitev. Ko enkrat ugotovite, katere mišice morate stisniti, vaje ne izvajajte več med uriniranjem. S stalnim prekinjanjem curka lahko namreč povzročite, da se vaš mehur sčasoma ne bo več mogel povsem sprazniti, kar lahko med drugim privede do okužbe sečil.


Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin:

Spletne zanimivosti:

loading...
SHARE
Karmen Jordan
Karmen Jordan je diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.