Številne raziskave so že potrdile, da obstaja povezava med pomanjkanjem spanca in debelostjo pri otrocih. Pri otrocih, ki daljše časovno obdobje ne spijo dovolj, je večja verjetnost za pojav debelosti pa tudi za povečano nabiranje maščobe okrog trebušnega predela.


Zelo pomembno je, da razumemo, kako pomemben je spanec za rast in zdrav razvoj naših najmlajših. Starši morajo prav tako vedeti, kaj zdrav spanec pravzaprav je, kako vpliva na delovanje našega telesa in kaj se zgodi, če otroci ne spijo kakovostno in dovolj. Prav tako se moramo zavedati, kakšno vlogo igra spanec takrat, ko smo spočiti ali utrujeni, ko smo pod stresom ali sproščeni ter kako vse skupaj vpliva na naš temperament, sposobnost učenja in vedenje. Vedite, da spanec napolni naše baterije ter poskrbi za boljšo mentalno ostrino in nam omogoča, da smo sproščeni, vendar hkrati tudi pripravljeni na akcijo. Le na tak način lahko damo od sebe le najboljše.

pomanjkanje spanca

Zdrave spalne navade so sestavljene iz zadostne količine spanca, ki pa mora biti tudi kakovosten. Otroci na primer tudi čez dan potrebujejo čas za spanje in počitek. Prav tako je zelo pomembno, da imamo nek ustaljen urnik spanja, ki je usklajen za našimi biološkimi ritmi, enako pa velja tudi za otroke.

S spanjem in njegovim vplivom na otroke so se v preteklosti ukvarjale že številne raziskave:


  • Otroci, ki čez dan spijo več, se lahko bolje in lažje zberejo.
  • Dojenčki, ki čez dan spijo manj, naj bi bili manj družabni, prav tako pa je slabša tudi njihova zmožnost koncentracije.
  • Otroci, ki spijo več, so po drugi strani veliko bolj družabni, priljubljeni pri vrstnikih in na splošno manj zahtevni.
  • Otroci z višjim IQ-jem so vedno spali dovolj.
  • Otrokom z motnjo pozornosti in hiperaktivnostjo moramo zagotoviti dovolj spanca, saj se tako močno izboljšajo njihovi odnosi z vrstniki, hkrati pa tudi bolje sodelujejo pri pouku.
  • Zdrav in kakovosten spanec pozitivno vpliva na nevrološki razvoj in preprečuje številne težave, povezane z učenjem in vedenjem.

 

Namigi za bolj zdrave spalne navade naših najmlajših

Številne raziskave se v zadnjem času ukvarjajo predvsem s tem, kako trajanje spanca vpliva na sestavo telesa pri ljudeh. Obstajajo mehanizmi, ki bi lahko potencialno vplivali na hormone, ki skrbijo za uravnavanje lakote in sitosti. Zaradi pomanjkanja spanca naj bi bile naše prehranske izbire slabše, prav tako pa naj bi tudi zaužili več hrane kot sicer.

Strokovnjaki, ki se ukvarjajo s proučevanjem spalnih navad, poudarjajo, kako zelo pomembno je tudi pri spanju imeti nek red. Prav tako priporočajo, da nekaj ur pred spanjem ne uživamo obilnih obrokov, se izogibamo živil, ki vsebujejo kofein ter v spalnicah nimamo različnih elektronskih naprav, ki bi motile naš zasluženi nočni počitek. Prav tako je zelo pomembno, da tudi pri najmlajših poskrbimo za zdrave spalne navade. Kakovosten spanec za naše zdravje igra večjo in bolj pomembno vlogo, kot si sploh lahko zamislimo.

Starši, vaša dolžnost je, da poskrbite za kakovosten spanec svojega malčka, prav tako, kot mu vsak dan postrežete zajtrk, kosilo in večerjo, ga umijete in skrbite za njegovo varnost tre zadovoljite njegove druge potrebe. Z vzpostavljanjem reda pri spancu morate začeti že takoj, ko otrok prijoka na svet.
Vedno poudarjajte pomen zadostnega in kakovostnega spanca – če boste poskrbeli, da bo vaš malček spal dovolj, bo potem tudi na splošno bolj vesel, samozavesten, manj zahteven in bolj družaben.

Komentiraj

*****************