Ženske bi storile tako rekoč vse, da bi porod trajal manj časa. In čeprav obstaja kar nekaj »zvijač«, da se proces pospeši, gre povečini za “ženske čenče”, ki jih medicina brez težav ovrže. Lahko se še tako mažemo z različnimi olji in skačemo po žogi za vadbo, vendar to ne pomeni, da bo otrok kaj prej pokukal na svet.


Datlji

Nekaj pa le obstaja, kar naj bi pospešilo porod – za to obstajajo celo dokazi – in legije mam, ki pravijo, da dejansko učinkujte. Namreč – uživanje datljev.

To sladko, lepljivo sadje, ki je bilo za mnoge včasih nekaj povsem eksotičnega, znanstveno dokazano pospešuje porod.

V neki študiji so vzeli po drobnogled ženske, ki so pojedle šest datljev na dan štiri tedne pred predvidenim porodom. Primerjali so jih z ženskami, ki datljev niso jedle. Pri porodu so bile ženske, ki so jih jedle, bistveno bolj odprte kot ženske, ki jih niso. Te ženske so tudi bolj naravno dobile popadke (brez zdravil, kot je pitocin). Prav tako je bila krajša prva faza poroda.


Pozitivni učinki datljev

To, da datlji pozitivno vplivajo na odprtost pri porodu, je pokazala tudi druga študija. Ženske, ki so jim porod sprožili potem, ko so zaužile datlje, so prav tako imele hitrejši porod. Raziskovalci menijo, da datlji verjetno vplivajo na receptorje oksitocina v telesu in tako pomagajo pri popadkih.

Tretja študija, ki so jo zaključili lansko leto, je pokazala, da zaradi datljev morda ne boste prej dobili popadkov, bo pa to pospešilo porod, ko se bo ta enkrat začel.

»Uživanje datljev proti koncu nosečnosti ima pozitivne učinke na potek poroda,« so zapisali raziskovalci. »Uživanje datljev v zadnjih fazi nosečnosti je zdravo dopolnilo k prehrani, saj se je izkazalo, da zmanjšuje zaplete pri porodu, prav tako pa nima negativnih vplivo za mamo in otroka.«

Datlji so v zadnjem času sploh postali prava super hrana, saj jih vse več ljudi kot sladilo uporablja pri zajtrku, kosilu ali pri uživanju kave v obliki sirupa. Pasto iz datljev uporabljajo kot vezivo pri peki.


Sama beseda izhaja iz grške daktylos, kar pomeni prst. Ena skodelica datljev ima okoli 400 kalorij, 27 odstotkov priporočene dnevne količine kalija in 48 odstotkov priporočene dnevne količine vlaknin. Vsebujejo tudi kalcij, cink, železo, magnezij, baker in druge minerale, ki lahko pomagajo pri zniževanju krvnega pritiska in zmanjšujejo nevarnost za srčno kap. Bogati so tudi z antioksidanti polifenoli. Na datlje je alergičnih zelo malo ljudi. Začeli so jih gojiti že pred 8 tisoč leti na področju današnjega Iraka. Nekateri učenjaki menijo, da je bil datelj – in ne jabolko – sadež, ki ga Sveto pismo omenja v Rajskem vrtu. Stari Mezopotamci so imeli datelj za afrodiziak. Je simbol boginje Ištar, ki je prototip za Venero in Afrodito. Obstaja več kot 200 vrst datljev. Ker ima pravi datljevec toliko različnih načinov uporabe – od sadežev do materiala za gradnjo – je znan tudi kot drevo življenja na Srednjem vzhodu. Je nacionalni simbol Savske Arabije in Izraela.

Komentiraj

*****************