Izogibajte se slani hrani, zaradi katere ste lahko napihnjeni. Če greste na pijačo po službi, verjetno težje spite in ste bolj pod stresom. Izogibajte se predelani hrani in sladkorju, če se želite izogniti slabosti in spreminjanju razpoloženja. Naša prehrana je lahko naš prijatelj ali sovražnik, ko imamo menstruacijo. Zato je čas za pametne odločitve in dobre prijatelje!


Prehrana med menstruacijo

Mesečno perilo je za mnoge ženske prava nadloga, bolečine, krči, občutek napihnjenosti in spreminjanje razpoloženja. Več kot 85 odstotkov žensk naj bi imelo vsaj eno od značilnosti PMS-ja. V teh dneh so bolj utrujene, običajno so precej brez volje. Zato je potrebno paziti, kaj jemo, ker se zaradi določene hrane razdražljivost še poveča, krči pa so še hujši.

Kako prehrana vpliva na menstruacijo?

Prehrana, spanec in telesna vadba imajo ključno vlogo v menstrualnem ciklusu in pomagajo pri lajšanju simptomov. Na eni strani to pomeni, da jemo hrano, bogato z železom, kot je na primer temno listnata zelenjava, hrano, bogato z vitaminom B, kot so jajca, žitarice, mandlji, vitamin C v citraših, rdeči papriki, jagodah, … Vse to nam pomaga pri PMS-ju. Po drugi strani pa pomeni, da se je potrebno izogibati naslednji hrani:

  1. Predelana hrana, na primer bel kruh, testenine, čips in drugi prigrizki v vrečkah, instantni riž, kosmiči z malo vlakninami, piškoti in sladice. Predelano hrano hitro »pokurimo«, zato smo ponovno hitro lačni in navalu energije hitro občutimo padec. V tej hrani je tudi veliko skritega sladkorja, kar lahko povzroča slabost in spreminjanje razpoloženja.  Odločimo se raje za polnozrnate, ekološko pridelane izdelke in poiščimo bolj zdravo različico slaščic. Sestavljene ogljikove hidrate dobimo predvsem v svežem sadju in zelenjavi.
  2. Izogibamo se mastni in ocvrti hrani: pomrit, krofi, globoko zamrznjeni izdelki, hitra hrana, mastno rdeče meso, sir in drugi mastni mlečni izdelki. Zaradi njih v telesu lahko prihaja do vnetij. Za kuhanje raje uporabimo oljčno olje, pri mlečnih izdelkih pa se odločimo za manj mastne izdelke.
  3. Slana hrana: slani prigrizki, kisle kumarice, sojina omaka, majoneza, dimljeno meso, siri, hrana v konzervah (tudi zelenjava in juhe). Vse to črtajte z jedilnika, če imate vsak mesec težave z zastajanjem vode. Odločite se za bolj zdrave opcije.
  4. Sladkarije: zaradi njih vam razpoloženje lahko celo bolj niha. Morda povzroča celo anksioznost. Čeprav se takoj, ko zaužijemo nekaj sladkega, energija hitro dvigne, enako hitro tudi pade, in potem smo še slabše volje kot prej. Strokovnjaki svetujejo, da za sladkanje uporabimo med oziroma da si željo po sladkem tešite s sadjem.
  5. Alkohol. Zaradi njega lahko menstrualni krči trajajo dlje. Neka študija tudi kaže, da alkohol krati spanec v drugi polovici noči.
  6. Mastno rdeče meso. Če že jeste meso, ga nadomestite z ribami, kot sta tuna in losos.
  7. Kofein. Mnenje glede njega so različna. Najbolje je, da poslušate svoje telo. Kofein v kavi ali čaju vam skozi dan pomaga pri utrujenosti ali letargičnosti, ki ju občutite med menstruacijo. Lahko pa po drugi strani zvišuje napetost in povzroča spremembo razpoloženja, ko dvigne nivoje stresnega hormona kortizola. Lahko tudi moti spanec. Morda je še najbolje, če omejimo uživanje kofeina oziroma ga uživamo samo v prvi polovici dneva.
Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: