Med nosečnostjo načeloma potrebujete precej več počitka kot običajno. Seveda pa to še ne pomeni, da je smiselno povsem zanemariti telesno aktivnost. Medtem ko zelo intenzivna telovadba ni priporočljiva, pa obstajajo določene vrste vadbe, ki vam lahko med nosečnostjo močno koristijo. To, da boste ostali v dobri formi, bo dobro tako za vas kot za otroka.


Zmerna fizična aktivnost vam bo med drugim pomagala tudi pri samem porodu. Seveda pa je pomembno, da se pred začetkom vadbe posvetujete tudi z ginekologom. Četudi so takšni primeri redki, pa je vendarle določenim nosečnicam telovadba povsem odsvetovana. Če mednje zagotovo ne sodite sami, lahko v nadaljevanju preverite, katere oblike vadbe so še posebej priporočljive med nosečnostjo.

Nosečnost telovadba

Pilates

S pomočjo pilatesa se boste lažje soočali z  dvema težavama, zelo tipičnima za nosečnost – s slabšim ravnotežjem in bolečinami v spodnjem delu hrbta. Bolje se je sicer izogniti vajam, ki se izvajajo leže na hrbtu, in tistim, ki zahtevajo zasuke medeničnega predela. Čeprav je pilates načeloma dobra izbira, še posebej v prvem trimesečju, pazite, da boste upoštevali svoje omejitve oziroma da se ne boste pretirano naprezali. Izvajajte le tiste vaje, ob katerih vam je prijetno. Če obiskujete vadbo pilatesa, se omejite na enotedenske obiske, ki pa jih lahko seveda kombinirate tudi z drugimi oblikami vadbe.

Joga

Med najboljše vadbe za nosečnice zagotovo sodi tudi joga – še posebej če gre za prilagojeno obliko vadbe, namenjeno izključno ženskam, ki so noseče. Joga vas okrepi in vam pomaga pri izboljševanju ravnotežja. Poleg tega poskrbi za prožnejše mišice, nižji krvni tlak in vas nauči pravilnega dihanja, kar je vsekakor koristna veščina, ko bo čas za porod. Seveda pa obstajajo tudi pri jogi določene vaje, ki niso najprimernejše za nosečnice. Če niste prepričani, katere vaje so to, vsekakor preverite tudi pri voditelju vadbe. Nosečnicam se odsvetuje tudi obiskovanje t. i. vroče oziroma tople joge, ki je sicer postala v zadnjem času tudi pri nas zelo priljubljena različica klasične joge. Če boste pri izvajanju jogijskih vaj previdni in zmerni, je dovoljena tudi vadba večkrat tedensko.


Hoja

Težko boste zgrešili, če se boste med nosečnostjo osredotočili predvsem na hojo. Gre za naravno obliko gibanja, ki ne bo pretirano obremenila vašega telesa, obenem pa boste s tem pridobivali kondicijo in povečevali fizično moč. Hitrost hoje prilagodite svojim zmožnostim in morebitnim omejitvam. Načeloma je dobro, če je hoja nekoliko hitrejša – toliko, da vam srčni utrip malce naraste. V prvem trimesečju nosečnosti je običajno varen tudi tek, če gre seveda za zmerno hitrost. Kasneje pa se je glede priporočljivosti teka smiselno posvetovati z ginekologom.

Sobno kolo – »spinning«

Vožnja kolesa med nosečnostjo, vsaj sprva, ni problematična sama po sebi. Vendar pa lahko kolesarjenje poveča tveganje za nesreče oziroma padce, kar lahko ogrozi potek nosečnosti. Tako se je bolje omejiti na sobno kolo. Če sobno kolo neradi uporabljate sami, doma, se lahko vpišete na tečaj »spinninga«, kjer boste imel družbo in vodstvo profesionalca. Posledično bo vaša motivacija precej večja. Seveda pa ni treba, da za vsako ceno sledite tempu skupine. Pri vseh oblikah telesne dejavnosti med nosečnostjo je pomembno, da ste prilagodljivi in da ne precenjujete svojih zmožnosti. To ni čas za primerjave z drugimi in tekmovalnost. Telesna vadba naj ne bo usmerjena h konkretnim rezultatom, ampak naj bo to nekaj, kar bo pripomoglo k boljšemu počutju – tako fizičnemu kot psihičnemu.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin:

SHARE