Nosečnost je sicer radostno obdobje, ko se veselite prihoda novega družinskega člana, vendar pa obstajajo tudi manj prijetne plati tega obdobja. V mislih imamo predvsem nosečniške simptome, kot so jutranja slabost, glavoboli, hemoroidi, prebavne težave in zgaga oziroma težave z želodčno kislino. Ker jemanje zdravil, ki bi ublažila vse omenjene simptome, ni najbolj priporočljivo, vam ponujamo nekaj naravnih, povsem varnih rešitev, ki so pomagale že mnogim ženskam.


Nosečnost simptomi

Jutranja slabost

Po nekaterih podatkih naj bi 3 od 4 nosečnic doživljale jutranjo slabost, ki jo lahko spremlja tudi bruhanje. Pri večini nosečnic sicer ta simptom izzveni do drugega trimesečja, v vmesnem času pa si lahko pomagate z določenimi ukrepi. Eden izmed njih je ta, da se izogibate obilnim obrokom, polnih maščob in živil, ki se težko prebavijo, prav tako pa se odsvetuje preveč pekoča in zelo slana hrana. Pomagate si lahko tudi s kislimi ali mentolovimi bomboni, ki običajno ublažijo slabost. Še bolje pa bo, da se po pomoč zatečete k ingverju. Ta vam lahko namreč med drugim zelo uspešno pomaga tudi pri spopadanju z nosečniško slabostjo. Privoščite si lahko ingverjev čaj, ki bo pomiril vaš razdražen želodec, ali pa ingver dodate različnim jedem kot začimbo.

Nekaterim nosečnicam pri premagovanju slabosti pomagajo tudi povečane količine vitamina B6. Še ena izmed možnosti, ki jih imate, je akupunktura. Pazite, da boste izbrali akupunkturista, ki ima izkušnje z nosečnicami in ki bo znal poiskati ustrezne točke za ublažitev nosečniške slabosti. Pogosto je lahko zelo učinkovita rešitev tudi aromaterapija, saj sta okus in vonj močno povezana. Priporočljiva je predvsem uporaba eteričnega olja mete, limone ali ingverja. Kadar so težave s slabostjo zelo hude, pa je vsekakor nujen obisk zdravnika. Če pogosto bruhate, lahko namreč pride do pomanjkanja določenih hranilnih snovi v vašem telesu, kar vpliva na razvoj ploda, poleg tega pa obstaja tveganje za dehidracijo.

Hemoroidi in zaprtje

Še posebej v tretjem trimesečju se nosečnice pogosto soočajo s hemoroidi. Ti so velikokrat povezani z zaprtjem ali pa zaprtje stanje še poslabša. Pazite, da boste zaužili dovolj hrane, bogate z vlakninami. V to skupino sodijo predvsem sadje, zelenjava, semena, polnozrnata živila in stročnice. Pomembno je tudi, da pijete veliko vode, saj bo to pospešilo vašo prebavo. Koristna je lahko tudi topla kopel. Če imate težave s hemoroidi, se izogibajte uporabi toaletnega papirja, ki vsebuje barvila in dišava. Še ena od možnosti, ki jih imate, pa so Keglove vaje. Čeprav je to manj znano, lahko prav omenjene vaje zelo pomagajo pri ublažitvi težav s hemoroidi.


Glavoboli

Kot mnoge druge težave, značilne za nosečnost, so tudi glavoboli pogosto povezani s hormonskimi spremembami, nanje pa lahko vplivata tudi utrujenost in nihanje krvnega sladkorja. To je še eden od razlogov, zakaj bi morali jesti več manjših obrokov, poleg tega pa pazite, da si boste privoščili dovolj počitka. Ko začutite, da se vas loteva glavobol, lezite v zatemnjen prostor in si na čelo položite hladne obkladke. Koristi vam lahko tudi masaža ramen in vratu. Pri ublažitvi glavobola si lahko pomagate tudi s tehniko globokega dihanja, z jogo ali meditacijo. Tudi v tem primeru pa vam lahko pomaga izkušen akupunkturist, specializiran za obdobje nosečnosti. V primeru zelo močnih glavobolov, ki trajajo več kot 2 uri, poiščite zdravniško pomoč, saj je lahko to včasih znak zapletov, povezanih z nosečnostjo.

Zgaga

Izjemno pogost simptom, ki ga doživljajo nosečnice, je tudi zgaga oziroma vračanje želodčne kisline v požiralnik. Če se želite spopasti s to težavo brez uživanja zdravil, se izogibajte gaziranim pijačam, mastni in pikantni hrani ter agrumom. Tudi pri ublažitvi težav z zgago so pomembni majhni, lahko prebavljivi obroki. Pomaga vam lahko tudi žvečenje žvečilnega gumija brez sladkorja, kar bo sprožilo povečano tvorbo sline, ki bo nevtralizirala negativen učinek želodčne kisline. Izogibajte se le žvečilnim gumijem, ki vsebujejo mentol. Še eden od nasvetov, ki ga je smiselno upoštevati, če želite preprečiti oziroma ublažiti težave z zgago, pa je ta, da poskušajte po obroku počakati čim dlje, preden ležete. Ko počivate ali spite, pa naj bo vaše vzglavje nekoliko višje kot običajno.

Komentiraj

*****************