Prezgodaj rojeni otroci ali nedonošenčki bi morali v šolo leto pozneje, so rezultati študije, ki je dokazala, da imajo nedonošenčki 50 odstotkov več možnosti, da jim branje in pisanje, pa tudi računanje ne bo šlo (dobro) od rok. Nekateri nedonošenčki bi tako morali v šolo leto pozneje, da bi imeli njihovi možgani dovolj časa za razvoj, trdijo strokovnjaki. Otroci, rojeni pred 37. tednom nosečnosti, imajo večjo verjetnost za postavljeno diagnozo disleksije, gluhonemosti in drugih težav, zaradi katerih jih umestijo v kategorijo otrok s posebnimi izobraževalnimi potrebami.


Nedonošenčki

Izračun glede na predviden datum poroda

Študija, izvedena na Univerzi v Bristolu, je pokazala, da gre nekatere od njihovih učnih težav pripisati prezgodnjemu vstopu v šolo. Trdijo, da bi šlo otrokom veliko bolje, če bi se začeli hoditi v šolo glede na datum, na katerega naj bi se rodili, namesto na datum, na katerega so se dejansko rodili. Čeprav otroci v Angliji običajno začnejo šolo v septembru po njihovem četrtem rojstnem dnevu, prej kot naši prvošolčki.

Raziskovalci so analizirali zdravstvene in izobraževalne informacije, zbrane na skoraj 12.000 otrocih, rojenih v območju Bristola. Več kot 700 teh se je rodilo prezgodaj. Na splošno so imeli nedonošenčki in prezgodaj rojeni otroci večjo verjetnost, da se bodo slabše odrezali pri preizkusih na koncu drugega razreda osnovne šole. Hkrati je imelo kar 35 odstotkov izmed njih posebne izobraževalne potrebe v primerjavi s 23 odstotki njihovih polno donošenih sošolcev.

Nedonošenčki in dozorevanje možganov

Presenetljivo je študija pokazala, da so imeli otroci, ki so se rodili v bližini presečnega datuma vpis – in tako začeli svojo izobrazbo prej, kot bi jo sicer – imeli slabše rezultate. To kaže, da imajo najverjetneje tudi drugo težavo, in sicer, da njihovi možgani še vedno dozorevajo in bi lahko imeli boljše rezultate, če bi začeli hoditi v šolo pozneje. Raziskovalec dr. David Odd je dejal: »Razvoj se ne pospeši samo zato, ker je nekdo prej rojen. Še vedno mora iti skozi vse razvojne faze.«


Sir Al Aynsley-Green, upokojeni profesor za zdravje otrok in nekdanji angleški otroški komisar, je povedal: »Izobraževalni strokovnjaki morajo pogledati vse te podatke, in se zavzeti za spremembe v politiki tako, da je vstopna starost za prezgodaj rojene otroke osnovana in izračunana glede na predviden datum poroda, namesto njihovega prezgodnjega datuma rojstva.« Vendar je dr. Odd dejal, da je potrebnih še več raziskav, da bi izključil možnosti, da so nedonošenčki, ki bi začeli s šolo pozneje, stigmatizirani ali ustrahovani.

Komentiraj

*****************