Orientalski ples je mešanica različnih plesnih tradicij. Pojavljajo se elementi indijskega, perzijskega, turškega in egipčanskega plesa ter evropski plesni elementi. Je notranji ples, ki v osnovi prežame z jin, žensko energijo. Obstajajo pa določene zvrsti, ki bolj poudarjajo jang, moški princip. Orientalski ples uravnoveša motene energetske tokove. Prizemljuje in vzpostavlja prvinsko delovanje organizma. Na globljih nivojih nas poveže z dušo. Omogoča globoko psihično in mišično sprostitev. Mehki, krožni gibi z vsemi deli telesa razbremenjujejo napetosti v sklepih.


orientalski ples

Orientalski ples ima svoj vir v prastarih ritualih. Uporabljale so ga tempeljske svečenice in šamani pri duhovnih in zdravilskih obredih. Enolični, ponavljajoči se gibi posebnih vrst imajo namreč moč odpreti vrata transa. Zdravilno delujejo na telesne in energetske tokove. Povečana prekrvavitev, masaža notranjih organov, pospešeno čiščenje strupov iz telesa so samo nekateri od ugodnih učinkov na telo. Z orientalskim plesom ozavestimo določena tkiva in mišice, ki jih sicer ne uporabljamo. Izrazito krepi, sprošča in razgiba mišice medeničnega dna. To je izvrstna priprava na porod. Z redno vadbo gibov orientalskega plesa se zmanjšajo menstrualne bolečine, izboljša prebava in odvajanje. Telo se celovito čisti. Če te učinke povežemo še s katero od metod razstrupljanja, je učinek popoln in rezultati zavidljivi. Zmanjša se napihnjenost trebuha, izboljša barva kože in življenjska moč.

Gibi orientalskega plesa v ramenih in prsnem košu bolj kot karkoli drugega zmanjšajo napetosti med lopaticami, v vratu ter mišicah, ki povezujejo vrat z rameni. Zaradi nenehnega telefoniranja in tipkanja v računalnik so v zgornjem delu hrbta zategnjene kite in boleči vozli, ki kar kličejo po razbremenitvi. Te vaje so zelo koristne tudi za moške.
Ogledali si bomo nekaj osnovnih in najpomembnejših elementov, nezahtevnih in primernih za vsakogar.

Krožni gibi medenice

Vadba orientalskega plesa je spočetka zelo enostavna. Začne se s krožnimi gibi medenice v malih, mesečevih krogih ter nato v velikih, sončevih krogih. Telo mora biti v svoji navpičnici v svoji središčni osi, podobno kot svinčnica. Medenica opisuje vodoravni krog okoli te osi. Začnemo tako, da rahlo potisnemo bok v levo, ga krožno zapeljemo nazaj, nato v desno in naprej, ter ponavljamo. Krog mora biti enakomeren, neprekinjen, mehak. Začnemo zelo počasi, skoraj meditativno. Ko se ogrejemo, prilagodimo hitrost počutju (in glasbi), spremenimo smer gibanja, po želji povečamo krog. Pomembno je, da je gibanje dovolj počasno, da previdno in temeljito razgiba zastala vretenca križnega dela.


Osmice z medenico

Preproste vodoravne osmice z medenico vadimo prav tako s celotnim telesom v središčni osi. Zgornji del telesa nikoli ne zapusti te osi, se ne nagiba iz nje. Pomembno je izolirati posamezne dele telesa, da se gibajo ločeno od gibanja ali mirovanja drugih delov telesa. Naredimo tvist s krožnim zasukom medenice na mestu (brez potiskanja medenice iz navpične središčne osi telesa). Nato opišemo krog izmenično z levim in desnim bokom. Blago kroženje izmenično z levim in desnim bokom opisuje osmico.

Osmice s prsnim košem

Na isti način kot z medenico lahko delamo osmice tudi s prsnim košem. Naredimo tvist s krožnim zasukom prsnega koša, ki pri tem ostane v navpični središčni osi. Tudi ramena naj kar se le da ostanejo v tem v prvotnem položaju kot pred zasukom. Ramena se torej čim manj gibljejo s prsnim košem, prsni koš se giblje izolirano od ostalih delov telesa in hrbtenice. Tudi medenica miruje. Sedaj pa opisujemo krog izmenično z levo in desno stranjo prsnega koša. Blago kroženje izmenično z desno in levo stranjo prsnega koša opisuje osmico. Ta vaja izredno sprošča številne napetosti prekomernega sedenja in nepravilne drže. Pomirja bolečine v zgornjem delu hrbtenice. Poživlja energetska središča in poskrbi za prekrvavitev. Vpliva tudi na čustva in vedro razpoloženje, ker deluje na področje srca in pljuč.

Ramena

Začnemo tako, da ramena dvigujemo navpično navzgor in spustimo, da jih sila teže vrne v prvotni položaj. To intenzivno razbremenjuje področje med rameni in vratom.
Nadaljujemo z vodoravnim potiskom enega ramena naprej in izmenično nazaj. Ramena se sedaj ne dvigujejo. Isto vajo ponovimo z drugim ramenom. Nato pa skupaj: ko gre ena rama naprej, gre druga nazaj in obratno. Takšno intenzivno stresanje ramen je poudarjen element pri moškem orientalskem plesu. Izvrstna vaja za lopatice in gornji del hrbtenice. Z rameni lahko opisujemo tudi krog, potrudimo se, da je čim večjega premera, počasi in intenzivno, da čutimo vsak centimeter gibanja. Krog delamo izmenično z eno ramo in drugo.

Sistematična vadba

Osnov in nadaljevalnih tehnik se je najbolje naučiti v tečaju od dobrega učitelja. Osvojena znanja in tehnike redno vadimo doma, da se telo odpre novi dimenziji gibanja. Pred meditacijo nekaj minut orientalskih gibov nas popelje v globlje nivoje doživljanja enosti. Odpre prvinsko energijo stika duše, telesa in univerzalne enosti. Prednost je ta, da so vaje orientalskih gibov mehke, telesu prijazne, krožni gibi so prijetni za izvajanje, njihovo enolično ponavljanje s pozornostjo na svoje središče pa je oblika meditacije. Izvajamo jih lahko, če le imamo kvadratni meter prostora skoraj kjerkoli in kadarkoli. Močno delujejo že po nekaj minutah. Vaje orientalskih gibov niso omejene na spol in starost. Blagodejno delujejo na vsako telo. Kdor ima poškodbe hrbtenice, naj jih izvaja izredno počasi, s polno pozornostjo, nikoli ne prekoračimo svojih zmožnosti in ne pretiravajmo. Počasi se ogrejemo in tudi nadaljujemo počasi.


Dinamika

Seveda orientalski ples odlikuje tudi dinamika hitrih in odsekanih gibov, ki so pravi kontrast mehkim in valujočim gibom. Prav kombinacija le-teh daje plesu njegov pravi značaj. Številni zelo različni ritmi in neskončne možnosti različnih kombinacij, prežetost z umetniškim navdihom in stikom plesalca z enostjo naredi ta ples čarobno prvinski. Kadilo, blaga osvetlitev in prijetna ritmična glasba (ali pa tudi brez nje) lahko z nekaj znanja osnovnih gibov orientalskega plesa naš dom za trenutke spremeni v svetišče, kjer najdemo stik z enostjo.

Komentiraj

*****************