Če vaš otrok ni navdušen nad hrano, ga ne silite, da bo pojedel več. Najprej morate ugotoviti, kje tiči vzrok za slab apetit.


O podhranjenosti pri otroku govorimo takrat, ko je njegov indeks telesne mase (ITM) pod 5. percentilo za njegovo starost in spol. ITM je standardno merilo telesne mase, ki upošteva starost in spol otroka. V zadnjih letih se število podhranjenih otrok v razvitem svetu zmanjšuje. Podhranjenosti ne moremo enačiti z vitkostjo ali suhostjo. Če je vaš otrok podhranjen, bo pokazal šele obisk pri pediatru.

Otrok noče jesti

Kje vse so vzroki za slab apetit?

Vzrok slabega apetita pri otroku je pogosto nediagnosticirana intoleranca na hrano, alergija na hrano ali prebavna motnja, kot je npr. vnetna črevesna bolezen. Apetit lahko zmanjšata tudi intoleranca na glukozo in celiakija – avtoimunska reakcija na beljakovino gluten, ki se nahaja v pšenici, rži in ječmenu. Pri otrocih so pogoste alergije na arašide in jajca.

Če ima vaš otrok slab apetit, je mogoče slab jedec. Otroci pogosto odklanjajo nove vrste hrane in ne sprejemajo novih okusov. Naredite seznam jedi, ki jih otrok rad je, in z njimi oblikujte jedilnik. Opazili boste, da bo raje pojedel obrok, ki vsebuje njegovo najljubšo hrano. Večina slabih jedcev sčasoma dobi normalen apetit in sprejme širši izbor hrane.


Poskrbite, da se vaš otrok dovolj giblje

Prejšnje generacije otrok so tekale naokrog in se ure in ure igrale zunaj ter tako porabile veliko energije za fizično aktivnost. Danes vse več otrok sedi ob video igrah in mobilnih telefonih. Otroka spodbujajte h gibanju, ki bo pomagalo tudi pri spodbujanju teka. Otrok potrebuje vsaj 60 minut gibanja dnevno. Vožnja kolesa ali vpis v športni klub sta dobra načina za zagotavljanje njegove zadostne fizične aktivnosti. S povečevanjem telesne dejavnosti se veča tudi apetit.

Pripravite energetsko gosto hrano za povečanje teže

Če imate težave pri spodbujanju otrokovega apetita, povečajte energetsko gostoto hrane. Tako bo lahko pojedel manjšo količino hrane. Dobra izbira energetsko goste hrane, ki vsebuje obilo vitaminov in mineralov, je npr. smoothie iz jogurta, skute in mleka z oreščki in otrokovim najljubšim sadjem.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: