Najpomembnejši učitelji jezika so starši. Otrok se jezik uči ob interakciji z okolico, predvsem s starši. Če starši z otrokom veliko govorijo in mu berejo, do tretjega leta sliši kar 30 milijonov besed več kot otrok, ki ima bolj redkobesedne starše.


Ob rednem branju bo otrok spoznal, da je branje zabavno

branje

Raziskave so pokazale, da tudi večino besedišča, revnega ali bogatega, otrok povzame od staršev. Žal primanjkljaje na področju jezika pogosto zaznamo šele v šoli, ko je te vrzeli že zelo težko zapolniti. Mnogi starši so zmotno prepričani, da dojenček ne pridobi kaj dosti, če mu beremo. Vendar pa temu ni tako.

Jezik otroci v večini zgradijo do tretjega leta starosti. Čeprav prvo leto otrok jezik večinoma sprejema in ga začne razumevati, pa je prav to prvo leto za začetek branja ključnega pomena. Če začnemo rutino vsakodnevnega branja vzpostavljati pri štirih mesecih starosti, bo leto in pol star otrok zmožen branju slediti tudi pol ure. Za dober razvoj jezika pri otroku je ključnega pomena tudi vsakodnevno branje. Vsakodnevno seveda pomeni prav vsak dan. Pa nam to res uspe?  …

Celoten članek si lahko preberete v poletni številki revije NAJA.


naja-julij2017

Komentiraj

*****************