Beseda “post” vliva vsem, ki ne poznajo pravega bistva, spoštovanje in strah, saj prevladuje prepričanje, da človek pri tem strašansko trpi. Če pa se ne prepustimo predsodkom, lahko zlahka ugotovimo, da je resnica ravno nasprotna. Čeprav pri postu človek tudi malo hujša, je zavestno odpovedovanje hrani veliko več kot zgolj shujševalna kura, saj kaže svoj učinek na več ravneh:


  • Post je najprej pravi počitek za organizem, med katerim si le-ta opomore od nenehne predelave hrane in že zelo kmalu začne trošiti lastne energijske rezerve.
  • Post je notranje čiščenje odpadnih snovi in strupov, ki jih telo dobiva s hrano.
  • Post je tudi lepotilna kura. Spočetka deluje koža uvelo in medlo, kasneje pa se koža napne, postane prožnejša, lepša in čistejša.
  • Post je tudi očiščenje za dušo. Porajajo se razne misli, prijetne in neprijetne, odrinjena čustva pa prihajajo jasneje na dan. Res je, da se ob tem odkrivajo problemi, hkrati pa so vidne tudi rešitve zanje.
  • Post pripomore k večji telesni pripravljenosti, saj ko je telo sproščeno in neobremenjeno, dobi nesluteno moč za premagovanje telesnih naporov.

post

Različne vrste posta

“Ne jesti” seveda ni bistvo posta. Telesu lahko koristimo tudi tako, da mu dovajamo samo specifična hranila, po eni strani enovrstna in po drugi strani malo hranilna, saj se tako znebimo strahu pred lakoto, ki seveda grozi, da posta ne bomo speljali do konca. Tako poznamo v odvisnosti od tega, katerega prijema se bomo poslužili, kar nekaj možnosti za učinkovito postenje in s tem korist organizmu:

Ničelna dieta (vodni post) – dnevno popijemo le dva do tri litre vode ali čaja.
Prilagojeni post – razen vode in čaja uživamo le beljakovinske pripravke in proteinske napitke.
Post s sluzjo – pripravimo redko sluz iz ovsa, riža ali lanenih semen, ki jo pojemo čez dan toplo v majhnih obrokih.
Post s sirotko – dnevno popijemo en liter sirotke, zraven pa še zeliščni čaj in sveže sokove.
Zdravilni post – dnevno popijemo štiri skodelice zeliščnega čaja, oslajenega z medom, dvakrat na dan pa poleg tega še 1/4 litra zelenjavne juhe ali zelenjavnega in sadnega soka.

Gotovo to s tem niso izčrpane vse možnosti. Različne okoliščine, možnosti, izkušnje, priporočila in zdravstvena poročila rojevajo nove in nove prijeme, od katerih nekateri se iz različnih razlogov “ne primejo” ali pa ostanejo domena le nekaj posameznikov ali manjšega kroga prebivalstva, na primer pogojeno z lokacijo, vremenom, letnim časom ali podnebjem, drugi pa poniknejo kot večina muh enodnevnic. Zato velja biti pri zapisih o “čudežni novi metodi posta ” (kot tudi hujšanja nasploh) vedno vsaj nekoliko skeptičen.


Če se postite doma, je dobro vedeti

  • pri postu ne vztrajajte dlje kot en teden, pred njim pa se posvetujte z zdravnikom
  • za čas posta je morda bolje, da si vzamete dopust, saj se boste le tako lahko osredotočili nase in počeli tisto, kar vas veseli
  • pred postom si poskusite izprazniti črevesje
  • dnevno morate popiti dva do tri litre tekočine
  • spreminjajoče se razpoloženje je med postom nekaj popolnoma naravnega
  • neprijeten spremljevalec posta je tudi slab vonj, saj se razkrajajoče maščobe in strupene snovi izločajo tudi z dihanjem in skozi kožo
  • po končanem postu boste hitro ugotovili, da potrebujete za občutek sitosti veliko manj hrane kot prej
  • med postom sta kajenje in alkohol strogo prepovedana in bi vam od njiju verjetno postalo celo slabo. Izkoristite priložnost in po končanem postu ne začnite znova s tema razvadama ali pa ju vsaj omejite.

Enodnevni post ali razbremenilni dan

Enodnevni prost je zlasti primeren po prazničnih dneh, ko se nezmerno hranite, pijete ali kadite. Zdravilo pa učinkuje tudi pri vročini, gripi, težavah z želodcem in driski.
Če imate probleme z odvečnimi kilogrami, si lahko pomagate tudi tako, da si vsak teden redno določite razbremenilni dan in s tem nekoliko ublažite prejšnje “grehe”.

Predlogi za razbremenilne dneve

Sadni dan – čez dan pojejte poldrugi kilogram sadja. Izberite različne vrste sadja, ki ga dobro prežvečite.
Zelenjavni dan – zjutraj sadna solata, opoldne in zvečer zelenjavni krožnik z različnimi solatami in nastrganim korenčkom.
Krompirjevo-skutni dan – zjutraj skuta iz posnetega mleka, opoldne krompir v oblicah z zeliščno skuto, zvečer krompirjeva solata s svežo kumaro in omako iz skute, gorčice in limoninega soka. Za ves dan zadostuje pol kilograma krompirja in četrt kilograma skute.
Rižev dan – naenkrat skuhajte 150 g riža. Zjutraj in zvečer ga pojejte po 50 g, dodajte dušena jabolka, opoldne pa pojejte 50 g riža in dva dušena paradižnika.
Dan kislega zelja – zjutraj zmešajte jogurt iz posnetega mleka z ovsenimi kosmiči. Opoldne si pripravite četrt kilograma kislega zelja v solati in mu dodajte dušeno čebulo in zelišča, zvečer si skuhajte četrt kilograma kislega zelja v zelenjavni juhi iz kocke.
Jogurtni dan – za ves dan zadostuje pet kozarčkov jogurta iz posnetega mleka, ki ga lahko po okusu posladkate s svežim sadjem ali začinite z zelišči ali česnom.

Post vnaprej (oziroma dokler se nanj ne navadimo) pri marsikom izgleda kot neke vrste obsodba. Praktično vsakomur, ki mu je uspelo izpeljati vsaj enega ali dva, pa ne pomeni nič posebnega, ampak nekaj običajnega in vsekakor močno koristnega na njegovi vsakdanji poti.

Komentiraj

*****************