Med nosečnostjo se potreba po določenih hranilnih snoveh poveča. Tako si nosečnice pogosto pomagajo s prehranskimi dopolnili, saj zadostnega vnosa potrebnih hranil velikokrat ni mogoče doseči izključno s hrano. Povečana potreba po nekaterih hranilih je povezana tako s fizičnimi spremembami, ki jih doživlja ženska, kot s potrebami ploda.


Ustrezna oskrba s hranili je tako izjemno pomembna za zdravje mame, obenem pa tudi za zdrav razvoj otroka in za preprečevanje številnih nepravilnosti. Včasih pa se lahko pomanjkanje določenih hranil v maternici odrazi celo v odrasli dobi. V nadaljevanju preverite, na katere snovi morate biti še posebej pozorni in jih po potrebi vnesti v telo tudi s pomočjo prehranskih dopolnil.

Prehranska dopolnila med nosečnostjo

Železo

Mnogim nosečnicam primanjkuje železa, izredno pomembnega minerala za človeški organizem. Med nosečnostjo se količina krvi v telesu poveča, zato telo potrebuje več hemoglobina. Poleg tega pa je dodatek železa potreben tudi zaradi razvoja otroka. Povečane zahteve telesa lahko hitro privedejo do stanja, ko nosečnica teh zahtev ne more več zadovoljevati izključno s hrano, ki jo uživa. Težava je lahko še večja, če se je ženska že pred nosečnostjo spopadala s slabokrvnostjo. Redno kontroliranje krvi je tako zelo pomembno, pogosto pa se nosečnicam svetuje tudi preventivno uživanje prehranskih dopolnil, ki vsebujejo železo. Med drugim lahko dodatek železa zmanjša tudi tveganje za prezgodnji porod.

Folna kislina

Vitamin B9, bolj znan kot folna kislina, se ženskam pogosto priporoča že v obdobju načrtovanja nosečnosti, po možnosti že nekaj mesecev pred samo zanositvijo. Z jemanjem prehranskega dopolnila pa je seveda pomembno nadaljevati tudi med samo nosečnostjo. Gre namreč za vitamin, ki preprečuje defekte nevralne cevi in mnoge druge zaplete. Poleg tega pa lahko folna kislina pomaga tudi pri preprečevanju slabokrvnosti. Glede priporočljivega odmerka folne kisline se je smiselno posvetovati z ginekologom, saj je lahko ta v primeru težav med prejšnjo nosečnostjo nekoliko višji kot sicer.


Kalcij

Med zelo pomembne minerale med nosečnostjo vsekakor sodi tudi kalcij. Ta je namreč nujen za izgradnjo otrokovih kosti, obenem pa zmanjšuje tveganje za zmanjševanje kostne gostote pri nosečnici. Kalcij je poleg tega pomemben tudi za dobro prekrvavitev ter normalno delovanje mišičnega in živčnega sistema.

Vitamin D

Pri izgradnji otrokovih kosti in zob sodeluje tudi vitamin D, zato se nosečnicam pogosto priporoča povečan vnos. Dovolj visoka količina vitamina D v telesu pomaga tudi pri uravnavanju krvnega tlaka, krepitvi imunskega sistema in boljšem razpoloženju, obenem pa zmanjšuje tveganje za potencialne kognitivne težave.

Maščobne kisline omega 3

Pogosto se pri nosečnicah pojavlja tudi pomanjkanje maščobnih kislin omega 3. To je lahko še posebej velika težava pri vegetarijankah in vegankah, zato bi bilo v tem primeru smiselno razmisliti o uživanju prehranskih dopolnil. Če ne uživate živil živalskega izvora, morate paziti tudi na zadosten vnos vitamina B12 in cinka, s čimer boste preprečili zaplete med nosečnostjo.

VEČ VSEBIN: