Še posebej pred prvim porodom so nosečnice pogosto precej prestrašene. Tisto, česar se ženske običajno najbolj bojijo, so porodne bolečine. Veliko strahu pa je povezanih tudi z raztrganjem presredka. To je žal nekaj, do česar pride pri mnogih porodih. Čeprav se torej trganju presredka pogosto ni mogoče povsem izogniti, pa lahko z določenimi ukrepi nekoliko zmanjšate tveganje, da bi prišlo do raztrganin.


Telovadba med nosečnostjo

Urejena prehrana in telovadba med nosečnostjo

Morda ne vidite posebne povezave med prehrano in telesno aktivnostjo ter raztrganinami presredka. Vendar pa lahko določene hranilne snovi, zadostna oskrba telesa s tekočino in telovadba pripomorejo k zdravju vaših mišic ter k temu, da bo vaša koža bolj elastična. Telovadba vam lahko tudi nasploh pomaga pri pripravi na porod. Seveda pa je pomembno, da intenzivnost in trajanje vadbe prilagodite telesnim spremembam, ki jih doživljate.

Izvajajte Keglove vaje

Tudi Keglove vaje lahko predstavljajo pomemben prispevek k pripravi na porod. S pomočjo Keglovih vaj lahko okrepite mišice medeničnega dna, kar vam bo koristilo, ko bo čas za potiskanje. Eden od pozitivnih učinkov vaj pa je lahko tudi manjša nevarnost, da pride do raztrganin presredka med porodom.

Masaža presredka

Verjetno eden najboljši ukrepov za zmanjševanje tveganja za raztrganine med porodom je redna masaža presredka. To je še posebej pomembno za ženske, ki še niso rodile. Presredek morate namreč pripraviti na »raztegovanje«, do katerega bo prišlo med prodom. Tudi raziskave kažejo, da je redna masaža presredka med nosečnostjo izjemno učinkovita metoda, če želite zmanjšati možnosti za raztrganine. Pri masaži lahko seveda uporabljate tudi olje.


Porod v vodi

Za zmanjševanje tveganja za raztrganine presredka med porodom naj bi bili še posebej priporočljivi določeni položaji. Poleg tega pa je to tudi eden izmed pomembnejših razlogov, zakaj med nosečnicami vlada precejšnje zanimanje za porod v vodi. Tudi v Sloveniji je porod v vodi možen že kar nekaj časa, a le v določenih porodnišnicah.

Razmislite o drugih položajih

Omenili smo, da so nekateri položaji med porodom boljši, če želimo zmanjšati tveganje za raztrganine presredka. Med takšne položaje naj bi sodili predvsem položaj »na vseh štirih«, ležanje na boku in sedeč položaj. Že pred samim porodom je tako smiselno pridobiti informacije o možnostih, ki jih imate na voljo. Seveda pa je pomembno tudi, da med porodom prisluhnete svojemu telesu in poiščete položaj, ki vam najbolj ustreza. Predhodni načrti so sicer lahko koristni in dobra priprava, vendar morate biti pripravljeni tudi na nekaj fleksibilnosti, če bo to potrebno.

Osredotočite se na dihanje

Verjetno že veste, kako pomembno je pravilno dihanje med porodom. V nosečnosti je tako smiselno nameniti čim več časa temu, da usvojite pravilne tehnike dihanja. To vam lahko močno pomaga pri obvladovanju bolečine in preusmerjanju pozornosti. Intenzivnejše dihanje med potiskanjem, če ni posebnih ovir za to, pa lahko pomaga tudi pri širjenju medeničnega dna in s tem pri zmanjševanju nevarnosti za raztrganine presredka.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin:

Spletne zanimivosti:

loading...
SHARE
Karmen Jordan
Karmen Jordan je diplomirana slovenistka in literarna komparativistka, podiplomska študentka; njen vsakdan je prepreden z branjem in pisanjem. Dolgi sprehodi brez cilja, s katerimi občasno prekine svojo običajno rutino, ji pomagajo, da zbistri misli in si nabere novih moči.