Rdeča pesa in sok rdeče pese sta zelo koristna za zdravje, zato bi se rdeča pesa morala pogosto znajti na našem jedilniku.


Zimski jedilniki so pogosto precej bolj pusti kot v toplejših mesecih, vsaj kar zadeva zelenjavo. Sveže zelenjave ni na pretek, cene uvoženih vrst, ki jih lahko najdete na policah trgovin, pa so pogosto vrtoglavo visoke. Vendar pa kljub temu obstaja nekaj poceni možnosti, s katerimi lahko prebrodite zimsko obdobje in poskrbite, da vašemu telesu tudi v hladnejših mesecih ne bo primanjkovalo vitaminov in drugih pomembnih hranilnih snovi.

Rdeča pesa

Ena od najboljših rešitev za obarvanje zimskega jedilnika je zagotovo rdeča pesa. Ta je obenem okusna, poceni in izjemno zdrava, za uživanje pa so primerni tudi pesini listi, ki vsebujejo ogromno koristnih snovi.

Rdeča pesa in zdravstvene koristi uživanja

Znižanje krvnega tlaka

Predvsem sok rdeče pese je lahko zelo koristen za tiste, ki se spopadate s hipertenzijo oziroma povišanim krvnim tlakom. Pozitivni učinki naj bi bili povezani z nitrati, ki jih najdemo v rdeči pesi. Ti se v telesu pretvorijo v dušikov oksid, ki pripomore k razširitvi krvnih žil, boljši prekrvavitvi in k nižjemu krvnemu tlaku.


Zmanjšanje utrujenosti

Nitrati v rdeči pesi vam lahko pomagajo tudi pri pogosti utrujenosti. Še posebej pred načrtovano telesno aktivnostjo je dobro popiti kozarec soka rdeče pese. Raziskave kažejo, da se s tem poveča naša vzdržljivost oziroma da imamo več energije za premagovanje različnih naporov. 

Preprečevanje vnetij v telesu

V rdeči pesi najdemo tudi betain, snov, ki pomaga ščititi celice in preprečuje vnetja v telesu. Betain zaščiti vaše notranje organe in zmanjšuje negativne posledice različnih škodljivih dejavnikov, ki smo jim vsakodnevno izpostavljeni.

Zmanjševanje tveganja za nastanek nekaterih vrst raka

Fitokemikalije, ki dajejo pesi značilno rdečo barvo, so lahko zelo koristne tudi za zmanjšanje nevarnosti za razvoj raka. V zadnjem obdobju se je povečalo predvsem število raziskav, ki preučujejo vpliv izvlečkov rdeče pese na zmanjšanje tveganja za raka prostate in raka dojk.

Oskrba telesa s pomembnimi hranilnimi snovmi

Zaradi velikih količin vitamina C, ki ga najdemo v rdeči pesi, je ta izvrstna za krepitev imunskega sistema. V pesi najdemo tudi minerale, kot sta magnezij, ki je nujen za normalno delovanje živčnega sistema in mišic, in mangan, ki koristi vašim kostem, jetrom, ledvicam in trebušni slinavki. Omenimo lahko še folno kislino (vitamin B9), ki jo v večjih količinah potrebujejo predvsem nosečnice.


Razstrupljanje telesa

Kadar se lotite razstrupljanja telesa, je pesa ena najpomembnejših zaveznic. Znano je namreč, da pomaga predvsem pri prečiščevanju krvi in jeter, pozitivno pa bo vplivala tudi na mnoge druge organe.

Ne zavrzite listov rdeče pese

Liste oziroma perje rdeče pese mnogi dojemajo kot odpadni del, vendar pa, kot že omenjeno, v njih najdemo ogromno koristnih hranilnih snovi – celo več kot v sami pesi oziroma v podzemnem delu rastline. Listi vsebujejo beljakovine, fosfor, cink, vlaknine, vitamin B6, magnezij, kalij, baker in mangan, v njih pa najdemo tudi vitamina A in C ter kalcij in železo. V listih rdeče pese je denimo več železa kot v špinači. Med drugim so lahko listi koristni za preprečevanje osteoporoze, saj okrepijo kosti, in Alzheimerjeve bolezni, poskrbeli pa bodo tudi za okrepitev imunskega sistema. Dodate jih lahko različnim doma pripravljenim sokovom oziroma smoothiejem ali pa jih na hitro podušite in postrežete kot prilogo.

Komentiraj

*****************