Jin in jang – harmonija in ravnotežje je drugi najpomembnejši princip feng šuia. Tako enostaven je, da bolj ne more biti. Vendar imajo ljudje z razumevanjem tega principa velike težave. V spalnico so sposobni navleči vsemogoče, tako da za ljudi enostavno zmanjka prostora.


jing jang

Stvari, ki jih kupujejo na razprodajah in jih v bistvu sploh ne potrebujejo, staro pohištvo in ogledala, računalnik, TV-sprejemniki, Hi-Fi, gore knjig (s knjižnimi molji vred), zaloge moke in pralnega praška najdejo prostor v spalnici. Iz spalnice naredijo skladišče, kjer so v utesnjenem, zatohlem prostoru vsak dan pod stresom.

Spalnica je včasih bolj podobna kapelici kot spalnici. Križi, nabožne slike, kipec matere božje in angeli obkrožajo zakonsko posteljo. V spalnici se znajde celo slika kapelice z razmajanim nagrobnim spomenikom. Da ne govorimo o slikarskem paru, ki si je uredil domovanje v opuščeni cerkvi. Zakonca imata iz spalnice razgled na staro pokopališče. Preveč jina pripelje v nesrečo in bolezen.

Poglejte svojo spalnico. Da niste tudi vi zatrpali vse kote in poti v spalnici, zdaj pa se zvijate in spotikate na poti do postelje? Če ne stanujete ravno v enosobnem stanovanju, potem zmečite ven vse, kar ne sodi v spalnico. Nikar ne iščite izgovorov, da nimate kam s stvarmi. Prodajte, podarite, vrzite v kontejner za smeti. Ko boste zboleli, boste pripravljeni narediti prav vse, samo da bi si povrnili zdravje.


Kako do dobrega spanca

  • Zvečer se izogibajte stimulansom. K tem spadajo sladko pecivo in pijače, ki vsebujejo kofein: kava, pravi čaj, kakav, kola … Neki možakar je potožil, da zvečer dolgo ne more zaspati. Po dolgem analiziranju., ki ni privedlo nikamor, pa izstreli njegova žena: “Kako boš spal, ko pa vsak večer popiješ pol litra kofeta?!”
  • Kratek sprehod zvečer pomaga, da boste laže zaspali. Še posebno, če preko dneva veliko sedite ali se malo gibljete.
  • Zadnje misli pred spanjem močno vplivajo na spanec, zato pred spanjem preberite nekaj, kar vas bo razveselilo. (Ali vas nič ne more razveseliti? Potem si sposodite knjigo “Clochemerle”). Če gledate pred spanjem poročila, lahko vznemirljive podobe povzročijo, da ne boste mogli zaspati.
  • Otresite se obremenjujočih misli. Naredite seznam stvari, ki jih morate naslednji dan opraviti in probleme, ki jih morate rešiti. Potem prepustite vse skupaj silam podzavesti, ki jih bo v spanju obdelala.
  • Pred spanjem kakšnih deset minut meditirajte. Sedite pokonci na posteljo, globoko dihajte in spravite misli iz glave. Ta kontakt z duhovno stranjo vaše osebnosti bo pomagal pri premagovanju stresa.
  • Izogibajte se močni luči pred spanjem, ker zavira proizvodnjo spalnega hormona melatonina.
  • Zelišča kot na primer sivka (lavendel) delujejo sproščujoče in vas zazibljejo v prijeten dremež. Kapljico eteričnega olja dajte v dišavno lučko in pustite, da se sproščujoč vonj razširi po sobi. Kapljico sivkinega olja lahko kanete tudi na rob zglavnika ali na robček.
  • Če vas rado zebe v noge, si jih ogrejte s termoforjem. Strokovnjaki priporočajo za dober spanec tople noge in hladno glavo.
  • Privoščite si večerno kopel ob sveči, da se sprostite. Kanite v kad kapljico eteričnega olja sivke ali geranije.
  • Uporabljajte ortopedski zglavnik ali zglavnik, ki vsebuje žitno zrnje, da ščitite vrat, še posebno, če smrčite.
  • Kamilični čaj deluje posebno sproščujoče. Popijte eno skodelico pred spanjem.

Trenutki pred spanjem so zelo pomembni. Storite vse, kar bi vam lahko pomagalo, da izklopite vsakdanje skrbi in se sprostite. Prepričujte se, da je v vašem svetu vse v redu.

Hrana proti stresu

Marsikatera živila škodujejo zdravju, druga pa imajo zdravilne lastnosti. Če jih uživamo, lahko veliko pripomoremo k temu, da telo in duh ter čustva in dušo spet spravimo v ravnovesje. Hrana lahko veliko pripomore k zdravju. Mi sami odločamo, kaj bomo jedli in koliko. Lahko se naučimo prepoznati resnične potrebe našega telesa in mu dati pravo gorivo. Tako ne bomo zgubljali energije in ne bomo naložili organizmu težkega dela pri predelavi hrane, ki nam navsezadnje še škoduje. Če se pravilno hranimo, se dobro počutimo in jasno mislimo. Simptomi stresa popuščajo in nivo stresa se znižuje.

Smernice za zdravo prehranjevanje

Najprej začnite spreminjati svoje prehranjevalne navade, vendar postopoma. Uvajajte nove elemente v vaš jedilnik, mogoče polnozrnate izdelke, namesto da bi od danes na jutri opustili vse, kar smatrate za nezdravo. Postopoma boste izgubili željo po nezdravih živilih in dali prednost polnovrednim hrani. Začnite z novim zajtrkom iz polnozrnatih proizvodov. Uživajte več kompleksnih ogljikovih hidratov kot neoluščen riž, ovsene kosmiče, polnozrnat kruh in rezance.

Kdor se zdravo hrani, rabi manj vitaminov in mineralov za dopolnitev k hrani. Ko izločijo vitamin C iz pomaranč in ga stisnejo v tableto, s tem oropajo koristen kompleksen sistem. Telo si ni na jasnem, kaj početi z izoliranim vitaminom. In ker ga opredeli kot neuravnoteženega za preskrbo z vitaminom C, ga poskuša spet izločiti iz telesa. Narava nam v pravem razmerju dobavlja stvari, ki jih potrebujemo.


Jejte sezonsko sadje in zelenjavo

Sadeži, kot je ananas, rastejo v vročih deželah in služijo tam živečim ljudem za ohladitev in osvežitev. Kdor živi v hladnem podnebju, gotovo ne potrebuje ohladitve in mu bolj prijajo domače korenovke.

Uživajte naravna, sveža živila

Po možnosti kupujte biološko pridelana živila. Imajo višji odstotek beljakovin in vitamina C in so boljšega okusa. Sveže kuhana hrana vsebuje nevidno qi – življenjsko energijo, ki se pri ohlajanju in globokem zamrzovanju izgubi. Če nimate nobenih težav s prebavo, poskušajte vsak dan pojesti nekaj nekuhane zelenjave.

Dajte prednost rastlinskim beljakovinam

Po dolgoletnih raziskavah, s katerimi so pričeli leta 1949 v Angliji, so ugotovili, da so vegetarijanci najmanj dovzetni za obolenja koronarnega ožilja in da je njihova ogroženost od raka le 40 %, življenjska doba pa v povprečju za 6 let daljša.

Spremenite sestavo hrane

Poskušajte dobiti 50 – 60 % ogljikovih hidratov iz žit, 20 – 25 % iz zelenjave, 5 – 10 % iz sadja in ostanek iz nenasičenih maščob semen, soje in drugih stročnic ali tofuja. Poleg kave, čaja in kole odkrijte še druge pijače. Obstoja polno različnih zeliščnih čajev, od katerih so mnogi tudi zdravilni. Pijte mineralno vodo in filtrirano vodo iz vodovoda za razstrupljanje organizma. En liter vode na dan zadostuje. Večja količina vode pa preobremeni ledvice.


Jejte bolj zgodaj

Če večerjate bolj zgodaj, lahko organizem hrano prebavi. Bolje se boste počutili in na boste se tako hitro zredili. Okrog 20. ure se prebavni sistem izključi, da se telesna energija usmeri v obnavljanje in zdravljenje.

Temeljito prežvečite

Prebavljanje hrane se prične v ustih. Slina analizira hrano, preden pride v želodec. Tako je pravočasno poskrbljeno, da se tvorijo ustrezni encimi. Če ste sproščeni in jeste počasi, boste čutili reakcijo telesa na posamezno vrsto hrane. Tako boste ugotovili, kaj je za vas resnično dobro.

Hitro razstrupljevanje

Če najmanj 24 ur ničesar ne zaužijete, organizem uporabi energijo, ki se sicer porabi za prebavo in izločanje, za temeljito notranje čiščenje. Če ta čas pijete samo vodo, se izplaknejo iz telesa strupi, ki bi lahko zamašili arterije. Če se postite dalj časa, tem bolj temeljit je proces čiščenja. En postni dan na teden zelo pomaga spodbuditi procese samozdravljenja  v telesu, sedem do desetdnevni post enkrat letno pa da energijo in življenjsko silo in je velika investicija v dolgo življenje brez zdravniške pomoči. Informirajte se natančno, koliko in kakšne pijače lahko pijete med postom.

Uravnotežena prehrana

Skozi bolezen in slabo počutje nas organizem opozarja, da moramo nekaj spremeniti. Če se pravilno hranimo, smo laže kos vsakodnevnim naporom, se laže obvladujemo in umirjeno reagiramo.
Da bi lahko izbrali prava živila in jih pravilno kombinirali, se bo treba kaj naučiti. Ker je prehrana tako pomembna, si morate brez oklevanja vzeti čas in preveriti, kako bi vpeljali nova živila vaš jedilnik. Čas in trud, ki ga boste porabili za to, je investicija, ki se vam bo večkrat obrestovala.

Regina S. Rant

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: