Otekanje obraza in okončin je ena od nosečniških nadlog, ki je še posebej izrazita pri tistih nosečnicah, ki so nagnjene k zastajanju vode. V nosečnosti se bodoča mamica pogosto počuti kot z vodo napolnjen balon in mnogo žensk zmotno misli, da se bo otekanje zmanjšalo, če bodo pile manj tekočine, kar ne drži. Zakaj sploh pride do otekanja in kako si lahko pri tem pomagate sami, preberite v naslednjem članku.


V telesu nosečnice se povprečno zadržuje pet litrov vode. Poglavitni razlog za nosečniško otekanje so hormoni in plod, ki drugo polovico nosečnosti pritiska na vene v trebuhu, kar povzroči otekanje. Voda se v telesu zadržuje tudi zaradi uživanja hrane, ki vsebuje premalo beljakovin. Obramba telesa pred pomanjkanjem aminokislin in B-vitaminov je namreč zadrževanje vode.

Nosečnost otekanje zastajanje vode

Otekanje je najbolj očitno na licih, obrazu, rokah in nogah – predvsem gležnjih. Otekanje za nosečnico načeloma ni nevarno, razen v primerih, da negativno vpliva na ledvice, srce ali jetra oziroma zviša krvni tlak. Takrat je potrebno bolnišnično zdravljenje.

Piti ali ne piti, to je zdaj vprašanje

Veliko nosečnic se boji, da bo z vnosom tekočine v telo zatekanje še poslabšala. To ne drži, saj količina vode, ki jo spijemo, nikakor ne vpliva na zastajanje vode v telesu. Če nosečnica pije premalo, lahko sečila postanejo manj odporna na infekcije, kar lahko vodi v nove zdravstvene zaplete. Tudi za nosečnico torej velja, da mora piti vsaj dva litra vode na dan.


S plavanjem nad otečenost

V boju proti otečenosti pomaga lahkotno gibanje. S športom ne gre pretiravati, vendar se je dobro izogibati dalj časa trajajočemu sedenju in vročini. Proti otečenosti se najbolje obnese plavanje, ki ga je dobro prakticirati vsaj dvakrat na teden.

Izogibanje soli

Ker sol zadržuje vodo v telesu in še poslabša otekanje, se je treba še posebej v času nosečnosti izogibati hrani, ki vsebuje veliko soli. Sem sodijo predvsem paštete, konzervirana in predelana hrana, salame, instant juhe ali omake ter hitri prigrizki.

Katero hrano jesti?

Da bi zmanjšali otekanje, povečajte vnos sadja in zelenjave, ki delujejo kot naravni diuretik – pospešujejo nastajanje urina ter izločanje vode iz telesa. Zelenjava, ki ima izrazito diuretične lastnosti, je zelene barve, saj ima visoko vsebnost vode, vlaknin in mineralov – še posebej magnezija in kalija, ki nevtralizirata natrij v telesu. Priporočamo tudi artičoke, šparglje, ohrovt, korenček in peso, ki blagodejno učinkujejo na prebavo, odvajanje vode in razstrupljanje.

Med sadjem so najboljši diuretiki agrumi, ki vsebujejo ogromno antioksidantov, mineralov, vitaminov, vlaknin in encimov, ki uravnavajo odvajanje vode iz telesa in pospešujejo metabolizem. Med zelo dobre diuretike sodijo tudi melone, lubenice, banane in črni ribez.


VEČ VSEBIN: