Ker imajo majhne želodčke, dojenčki ne jejo veliko. Zato je pomembno, da ima hrana, ki jo dobijo, veliko hranil. Predstavljamo vam šest vrst hrane, ki bo vašega malega navihanca dodobra oskrbela z vsem, kar potrebuje. Navedena hrana je primerna za otroke nad šestimi meseci starosti.


Otroška prehrana

Preden otroku, ki je star manj kot eno leto, postrežete s hrano, kot so jajca, ribe, citrusi in jogurt, se posvetujte s pediatrom. Ta hrana lahko namreč izzove alergijsko reakcijo. Hrano, kot so meso, sadje in zelenjavni pireji, lahko postopno vpeljete v prehrano otroka pod šestimi meseci starosti, če je nanjo pripravljen. Katerekoli trde hrane ne uvajajte pred štirimi meseci starosti. Hrane, primerne za majhne otroke, je veliko – nekaj smo je že omenili – v nadaljevanju predstavljamo samo del nje.

Banane

Banane so polne ogljikovih hidratov, ki zagotavljajo energijo, in prehranskih vlaknin, ki spodbujajo zdravje prebavnega trakta. Banane so odlične tudi zato, ker so lahko prenosljive in jih lahko vzamemo kamorkoli se odpravljamo z dojenčkom. Banana, naj bo zrela, da jo otrok lažje žveči. Majhnega otroka hranimo z dobro pretlačeno banano, starejši pa lahko že jejo narezano.

Sladki krompir

Je odličen vir kalija, vitamina C, vlaknin in beta-karotena – antioksidanta, ki preprečuje določene vrste raka in zmanjšuje škodo, ki jo na celicah povzročajo prosti radikali. Večini dojenčkov je sladki krompir ljubši od ostale zelenjave zaradi njegovega naravno sladkega okusa. Krompir naj bo kuhan in pretlačen v gladek pire. Tako pripravljen je odličen tudi za otroke, ki šele prehajajo na tršo hrano.


Avokado

Avokado je sadje, polno hranil in z največ beljakovinami. Bogat je tudi z enkrat nenasičenimi maščobami oziroma dobrimi maščobami, ki varujejo zdravje srca in ožilja. Dojenčku ponudite izključno zrel avokado. Operite ga, olupite in dobro pretlačite. Zaradi njegove mastnosti bo vaš otrok po njem verjetno hitro sit, zato pustite malo »prostora« še za kaj drugega, kot je npr. piščančji pire.

Jajca

Jajčni beljaki so polni beljakovin, v rumenjakih pa se skriva obilica cinka ter vitaminov A, B12, D in E. Rumenjak vsebuje tudi kolin, za katerega je dokazano, da je nujen za zdravje in razvoj možganov. Nekoč so pediatri odsvetovali hranjenje z jajci, še posebej beljaki do prvega leta starosti. To se danes spreminja – jajca odsvetujejo le v primerih, ko je kdo v družini alergičen nanje. Ko otrok začne jesti tršo hrano, se posvetujete s pediatrom o tem, kdaj je primeren čas, da jih uvedete.

Korenček

Korenček ima ogromno beta-karotena, antioksidanta, ki mu daje oranžno barvo. Beta-karoten se v telesu pretvori v vitamin A in igra pomembno vlogo pri vzdrževanju zdravega vida. Kuhanje korenju poudari njegov naraven sladek okus, zaradi katerega ga imajo dojenčki tako radi. Korenček mu ponudite šele, ko je izjemno mehek – narežite ga na kockice ali ga zmešajte v pire – odvisno od tega, kako je otrok že navajen jesti.

Jogurt

Dojenček z jogurtom dobi kalcij, beljakovine in fosfor – vse snovi, ki so potrebne za močne in zdrave kosti in zobe. Jogurt vsebuje tudi probiotike, dobre bakterije, ki izboljšujejo prebavo in varujejo imunski sistem. Ker dojenčki potrebujejo maščobe, izberite polnomasten jogurt. Izogibajte se jogurtom z okusom, saj imajo veliko sladkorja. Če navadnemu jogurtu želite dodati okus, vanj vmešajte sadni pire. Pri dojenčkih, mlajših od enega leta, se lahko pojavi alergijska reakcija na mlečne beljakovine v jogurtu, zato se pred njegovo uvedbo posvetujte s pediatrom.


Komentiraj

*****************