Slabokrvnost ali anemija spada med najpogostejše krvne bolezni. Zanjo je značilno slabo delovanje ali pomanjkanje rdečih krvničk, ki po telesu prenašajo kisik. Kako vemo, da je otrok anemičen?


Anemija ali pomanjkanje hemoglobina (beljakovine v krvi, ki je zadolžena za prenašanje železa) lahko nastane zaradi različnih razlogov: zaradi pomanjkanja železa v hrani (to je najpogostejši vzrok za anemijo v otroštvu), okužbe ali bolezni (npr. levkemije), neustrezne prehrane (pomanjkanje vitamina B12 pri vegetarijancih in vitamina C pri osebah, ki ne uživajo dovolj svežega sadja in zelenjave) in močna krvavitev.

Slabokrvnost pri otroku

Slabokrvnost ali anemija pri otrocih

Slabokrvnost se pri otrocih lahko pojavi še zlasti v primeru, če je otrok izbirčen pri hrani in zato ne zaužije dovolj železa. Tveganje za anemijo je večje tudi pri otrocih, ki ne jejo mesa. Prvi znaki slabokrvnosti se začnejo kazati v starosti od 6 do 18 mesecev. Otrokova naravna zaloga železa mu namreč zadošča za prvega pol leta življenja.

Med znake anemije sodijo:

  • bledica,
  • glavobol,
  • zaspanost,
  • oslabelost,
  • zasoplost,
  • pekoč jezik*,
  • lomljivi nohti*.

(*Če je vzrok slabokrvnosti pomanjkanje železa.)


Dalj časa trajajoče pomanjkanje železa lahko prizadene tako otrokov telesni kot duševni razvoj. Slabokrvnost potrdi zdravnik s krvnimi preiskavami in jo zdravi glede na njen vzrok. Pri anemiji zaradi pomanjkanja železa zdravnik otroku predpiše dieto, ki vključuje: veliko jajc, zelene zelenjave, pustega rdečega mesa in drobovine. Če je slabokrvnost hujša, otroku predpiše uživanje železa v tabletah ali sirupu.

Katera hrana je bogata z železom?

Če je vaš otrok izbirčen pri hrani, mu večkrat ponudite kosmiče, ki so obogateni z železom. Veliko ga vsebuje tudi jedilna čokolada. Pa tudi: mandeljni, rozine, marelice, jagodičevje, češnje, slive, datlji, leča, soja, brokoli in goveje meso. Pozorni bodite na snovi, ki zavirajo absorpcijo železa, npr. tanin v kavi in pravem čaju, fosfor in kalcij v mleku in mlečnih izdelkih ter vlaknine in fitati v neoluščenih žitih, oreščkih in zelenjavi.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: