Že pet minut gibanja v naravi, pa najsi gre za hojo, tek, kolesarjenje, ribarjenje ali pa vrtnarjenje, pozitivno vpliva na počutje, samopodobo in duševno zdravje.


Zelena vadbaSprehod

Dandanes smo žal vse prepogosto vse bolj odtujeni od naravnega okolja, čeprav je ravno stik z naravo tisti, ki nam pogosto prežene skrbi in nas napolni z novimi močmi. Te ugotovitve potrjuje tudi vse več znanstvenikov, ki priporočajo zeleno vadbo – gibanje v naravi.

Čeprav je vadba v telovadnicah, športnih centrih in fitnesih zelo popularna in predvsem zaradi stalnega urnika, strokovnih voditeljev ter neodvisnosti od vremena tudi praktična, pa boste več storili za svoje zdravje, če boste svoje (športne) aktivnosti preselili na prosto. Ugotovili so namreč, da zunanje aktivnosti, kot so kolesarjenje, hoja, jahanje in ribarjenje ne izboljšajo le fizičnega počutja, temveč imajo pozitiven učinek tudi na splošno počutje in samozavest.

Pet minut za zdravje

Zanimivo je, da zadostuje že pet minut. Tako lahko že na poti iz službe – če imate to srečo, da ste peš – zavijete skozi bližnji park in dovolite svojim celicam, da se napolnijo s svežino. In če je zraven še kakšen potoček, bajer ali jezero še toliko bolje. Prisotnost vode namreč še dodatno potencira prednosti srkanja zelene energije.


Zadostuje že malo

Rezultati raziskave kažejo, da zadostuje že zelo zmerna vadba – hoja, čolnarjenje, jahanje, vrtnarjenje, kolesarjenje, ribarjenje ali tek – važno je le, da ste zunaj in da uživate. Morda najbolje pa je, da učinkuje skoraj v trenutku.

Največji učinki na mlade in na ljudi s psihičnimi težavami

Raziskava je pokazala, da je imela zelena vadba pozitiven učinek na ljudi vseh starosti in socio-ekonomskega položaja, najbolj pa prav na mlade in na ljudi s psihičnimi težavami. Avtorji raziskave, ki so prišli do teh zaključkov, so predlagali, da njihove ugotovitve v svoje delo vključijo tudi urbanisti (za več zelenih površin v mestih), vzgojitelji in učitelji (več igre in pouka v naravi) ter strokovnjaki za mentalno zdravje (gibanje v naravi kot del terapije).

Komentiraj

*****************