Če potrebujete izgovor za masažo, potem lahko izbirate med številnimi. Med njimi je tudi lajšanje vnetja in spodbujanje rasti novih »celičnih elektrarn« – mitohondrijev po intenzivnih športnih dejavnostih.


Masaža

Večina športnikov lahko že potrdi, da masaža lajša bolečine in spodbuja okrevanje tkiva. Zdaj pa za to obstajajo tudi znanstveni dokazi, ki jih je ponudila genska analiza vzorcev mišičnega tkiva kvadricepsa, odvzetega enajstim mladim moškim po tem, ko so poganjali sobno kolo do izčrpanosti.

Po vadbi so jim po naključnem izboru masirali eno od nog. Vzorce tkiva so odvzeli iz mišic obeh nog pred začetkom vadbe, 10 minut po masaži in po 2,5-urnem počitku. Pregled je potrdil, da je masaža zmanjšala izraženost vnetnih celičnih beljakovin citokinov v mišičnih celicah in spodbudila nastajanje mitohondijev. Temeljni mehanizem lajšanja bolečin z masažo naj bi bil podoben mehanizmu delovanja klasičnih protivnetnih zdravil.

Masaža sodi med pet najpogosteje uporabljanih oblik komplementarne in alternativne medicine. Kljub številnim poročilom o tem, da je redna masaža v kliničnih preskušanjih zmanjšala kronično bolečino in izboljšala vrsto gibalnih motenj, so biološki učinki masaže na skeletna tkiva ostali nepojasnjeni.


Več o masaži si lahko preberete tukaj >>

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: