Kadar telovadimo, tečemo ali kako drugače razgibavamo telo, smo po tem vedno lačni brez kakršnegakoli manjšega apetita oziroma ravno nasprotno. Vendar pa kaže, da samo polurna telovadba dnevno zmanjša vaš splošni apetit in željo po hrani, kar je zdaj dokazala tudi študija, ki je potrdila, da se ljudem že po dvanajstih tednih redne vadbe zmanjša tek. A ko bi se le lahko držali svoje zaobljube, kajne? Mi vam pomagamo najti načine za to.


telovadba

Jejte manj

Že po treh mesecih so po aerobni vadbi ljudje opazili, da se počutijo bolj site kot so dejansko bili. Ženske, ki so 45 minut hodile, so jutra začenjale manj lačne. »Gibanje skoraj zagotovo zavira lakoto,« pravi Barry Braun, vodja Laboratorija energijskega metabolizma na Univerzi v Massachusettsu. Te ugotovitve pa poudarijo pomembno vprašanje: če gibanje poskrbi, da se ljudem zmanjša želja po hrani, zakaj ima potem toliko ljudi, ki večkrat tedensko vadijo, še vedno težave s hujšanjem?

Braun dodaja, da se v večini študij izkaže slaba povezava med apetitom in dejanskim vnosom hrane, kar pravzaprav pomeni, da samo to, da ne občutite tolikšne lakote kot po navadi po vadbi, še ne pomeni, da ne boste vseeno jedli preveč. Pomembno je torej, da se po vadbi ne nagrajujete s hrano in da najmanj en teden vodite dnevnik prehrane, saj raziskave potrjujejo tudi dejstvo, da že samo zapisovanje jedilnika pomaga zmanjšati količino zaužite prehrane, saj tako ljudje spoznajo, da se prenajedajo.

Kako zdržati?

Večina ljudi preneha z zaobljubo po drugem tednu, pa naj gre za kakršnokoli. V primeru vadbe velja pravilo, da vztrajanje spremeni težavo (zgodnje vstajanje, tlačenje v trenerko in odpravljanje od doma) v življenjski slog. Zato vam predstavljamo tudi nekaj načinov, kako zdržati in obdržati svojo novoletno zaobljubo, da se boste več gibali.


Ne vadite sami. Pojdite v telovadnico ali na tek s prijateljico ali partnerjem. Skupinska vadba ne velja, če se je ne udeležujete še z nekom, ki vas bo brcnil v zadnjo plat (in vi njega ali njo), ko se vam ne bo ljubilo s kavča.

Lepa oprema pomaga. To ne pomeni, da si nakupite najdražjo opremo in najlepše tekaške hlače, pač pa le to, da boste laže vadili v oblačilih, ki bodo ne le udobna, pač pa tudi prijetna na oko – seveda za vas, ne za ostale udeležence.

Lepa oblačila prav tako. A ta so lahko motivacija za pozneje, ko boste po vztrajnem gibalnem režimu lahko zapeli krilo, ki si ga tako želite ali pa pokazali svoje tricepse, ki jih zdaj (mlahave) pridno skrivate. Nikar pa ne kupujte pet velikosti manjših oblačil, pač pa največ eno velikost manjše, da ne boste svojih pričakovanj kovali v nebo in se potem jezili, ko se ne bodo izpolnila (tako hitro).

Pomislite na 2023. Si želite biti med tistimi, ki sopihajo v drugo nadstropje na večerjo k prijateljem ali pa so zadihani, ko lovijo mestni avtobus? Ali si želite biti v formi, tekati za otročki ali vnuki, poleti igrati badminton in se z veseljem odeti v kopalke? Boste izbrali težave s holesterolom in krvnim pritiskom ali brezskrbno življenje? Vse naštete težave niso nujno povezane s težo, vadbo in prehrano, vendar sami dobro veste, da je v večini primerov že tako. Odločitev je vaša.


 

 

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: