Hormonske spremembe, razpoloženjska nihanja, spremembe v kosteh in mišicah, nabiranje kilogramov. Nosečnost je za ženske naporna reč. Jo pa vsaka doživlja po svoje. Nekaj drži kot pribito: bolje jih bo premagovala aktivna nosečnica kot tista, ki prisega na počitek. Vadbo, seveda zmerno, zdravniki toplo priporočajo.


Nosečnice in vadba

Vadba odpravlja veliko zdravstvenih težav, povezanih z nosečniškim diabetesom, in pomaga pri varnem prihodu otroka na svet. Ob redni vadbi se zmanjša možnost za carski rez. In, seveda, manj bo tudi nosečniških kilogramov. Odpovejte pa se teku, šprintu, dviganju težkih uteži, aerobiki in kick-boxingu.

Varne oblike vadbe, o katerih se sicer prej vseeno posvetujte z zdravnikom, pa so:

Joga. O njeni čarobnosti sploh ni potrebno govoriti. Združuje um, telo in dušo. Vse asane za nosečnice niso primerne (kobra, lok, zahtevnejši zakloni, polne inverzije), zato poiščite jogo, ki je namenjena posebej njim. Z jogo ne boste le prijetno raztegnili telesa, ampak boste tudi bolj umirjeni.

Preberite tudi: Joga v nosečnosti – Kaj morate vedeti?


Vodna aerobika je blaga, a učinkovita, ker nima hujšega vpliva na mišično-kostno strukturo matere in ima številne pozitivne učinke, kot je zmanjšanje edemov in preprečitev povišane temperature pri materi. Voda dobro vpliva tudi na otrokovo srce. Edini razlog, da se za vodno aerobiko ne odločite, so prepolni in umazani bazeni.

Kar lepo v telovadnico, v kateri še vedno lahko krepite mišice (z lahkimi utežmi) in delate vaje za moč, s poudarkom na abdominalnih mišicah, mišicah na spodnjem delu hrbta, kvadricepsih, prsnih mišicah in mišicah zadnjice.

Poskusite nosečniški pilates. Tako kot se nosečnicam lahko prilagodi vadba joge, enako velja tudi za pilates, ki dela čudeže za moč, fleksibilnost, koordinacijo in ravnovesje. V pilatesu je cel kup vaj za krepitev mišic medeničnega dna, kar je idealno za nosečnico in zarodek.

Pojdite na sprehod, če ne zmorete nič od naštetega. Hoja je najbolj varna in najlažja oblika vadbe. Študije kažejo, da ženske veliko več lahko hodijo v prvem trimesečju kot v zadnjem, je pa hoja priporočljiva za ves čas nosečnosti.


Ženskam z nekomplicirano nosečnostjo priporočajo vsaj150 minut zmerne aerobne vadbe na teden.

Komentiraj

*****************