Do jutranje slabosti med nosečnostjo prihaja zaradi hormonskih neravnovesij, pomanjkanja vitaminov, nizke ravni krvnega sladkorja, bolj izrazitega zaznavanja vonjav, pomanjkanja gibanja, utrujenosti, stresa, zaprtja, anksioznosti in različnih drugih skrbi, povezanih z nosečnostjo. Jutranja slabost naj bi bila bolj značilna za prvega otroka, bolj pogosta naj bi bila pri ženskah, ki pod srcem nosijo deklice pa tudi za večplodne nosečnosti.


nosecnost-slabost

Jutranja slabost je navadno najhujša med 6. in 12. tednom nosečnosti, a lahko pri nekaterih ženskah vztraja tudi celo nosečnost. Pri tej neprijetni težavi si lahko pomagate tudi z različnimi naravnimi metodami. Zavedajte se, da je jutranjo slabost zelo težko popolnoma odpraviti, saj gre za popolnoma naraven in normalen del nosečnosti.

  • Povečano uživanje vitamina B6 naj bi pomagalo ublažiti neprijetno nosečniško slabost. Privoščite si avokado, piščanca in celozrnata žita.
  • Uživajte vitamine iz B-kompleksa in povečajte vnos železa.
  • Razmislite o jemanju cinka v obliki prehranskega dopolnila (na dan naj bi vzeli 25 mg cinka).
  • Poskusite z jedilnim kvasom. Vsebuje veliko vitaminov iz B-kompleksa. Lahko ga potresete čez žita ali rjavi riž.
  • Pijte čaj iz malinovih listov ter metin ali janežev čaj.
  • Ingver zelo pomaga proti jutranji slabosti. Iz ingverjeve korenine si pripravite odličen čaj: Nekaj koščkov ingverjeve korenine prelijte z vrelo vodo in na šibkem ognju v pokriti posodi kuhajte približno 15 do 20 minut. Če vam odgovarja, lahko žvečite tudi kandiran ingver.
  • Zmasirajte si trebuh. Na brisačo kapnite kapljico eteričnega olja poprove mete in tri kapljice eteričnega olje iz kamilice. Z brisačo si nato dobro zmasirajte trebuh.
  • Pred spanjem si privoščite obrok, bogat z beljakovinami.
  • Odpravite se na sprehod ali si privoščite drugo zmerno telesno dejavnost, s katero boste poskrbeli za boljše počutje.
  • Če vam je slabo, lahko pojeste nekaj polnozrnati krekerjev. Nekaterim ženskam to pomaga ublažiti slabost. Morda lahko nekaj krekerjev pojeste še preden vstanete iz postelje.
  • Izogibajte se pikantni, ocvrti in mastni hrani. Prav tako se odpovejte uživanju kofeina in umetnih sladil.
  • Iz postelje vedno vstanite zelo počasi.
  • Veliko se gibajte na svežem zraku.
  • Kapljico olja poprove mete kanite na kocko sladkorja in raztopite v ustih. Kocko sladkorja lahko raztopite tudi v čaju.
  • Ob postelji imejte jabolčni sok, ki ga počasi srkajte tudi preko noči. Tako boste poskrbeli za stabilno raven glukoze v krvi.
  • Jejte večkrat in po malo. Privoščite od pet do šest manjših obrokov, ki naj bodo enakomerno razporejeni preko celega dne. Uživajte sestavljene ogljikove hidrate in kakovostne vire beljakovin.
  • Pri slabosti pomaga tudi sveže stisnjen limonin sok.
  • Če le imate možnost, veliko počivajte. Če ste zelo utrujeni, je jutranja slabost navadno še hujša. Počitek zagotovo pomaga vsem ženskam.
  • Nekaterim ženskam zelo pomaga akupunktura. Ameriški raziskovalci so opravili raziskavo, v kateri je sodelovalo 88 nosečnic, ki so imele težave s hujšo obliko jutranje slabosti. Ženske so dobivale bodisi zdravilo proti slabosti bodisi so dvakrat tedensko odšle na akupunkturo. Izkazalo se je, da je bila akupunktura bolj učinkovita od zdravila proti slabosti.
  • Žvečite semena sladkega janeža.
  • Poskrbite, da ste ves čas primerno hidrirani. Pijte počasi, a ves čas. Tako bo verjetnost, da vam bo tekočina ostala v želodcu, večja.
  • Če le redkokatera hrana ostane v vašem želodcu, se vam ni treba preveč obremenjevati s prehrano – preprosto si privoščite tisto, kar vam v danem trenutku najbolj prija.  S prehrano se boste ukvarjali takrat, ko bo slabost minila.

VEČ VSEBIN: