Absolutna nuja za menedžerje in vse, ki hočejo biti uspešni v prihodnosti, je biti korak pred drugimi, brez truda dosegati 100 % rezultate, optimirati osebno energetsko bilanco in živeti v soglasju s seboj in okoljem. Zakaj torej mnogi delajo samo s 50 % storilnostjo, čeprav obvladajo skoraj vsa »pravila uspešnosti« tja do »pozitivnega mišljenja«? Zato, ker zanemarjajo pravilno gibanje in sprostitev.


gibanje proti stresu

Gibanje

Redno gibanje oziroma vadba je eden od najpomembnejših dejavnikov za vzdrževanje zdravja. Kitajski mojstri so do potankosti raziskali koncentriranje in usmerjanje energije v telesu. Najbolj poznan po tem je bil Kung Fu Tse, nam bolj znan kot Konfucij. Borilne veščine in vaje za dolgo ter zdravo življenje so rezultat njihovega tisočletnega raziskovanja. Številne mehke oblike treninga, raztegovalne vaje in tehnike dihanja, ki so potrebne za vzdrževanje ravnovesja v telesu, izhajajo iz kitajskih veščin tai čija, či gonga in hui čun gonga.

Redna vadba lahko pomembno vpliva na naše zdravje in dobesedno lahko spremeni naše življenje. Gibanje zmanjšuje nevarnost srčnih bolezni, preprečuje osteoporozo, jača mišice, vezi in sklepe, oblikuje telo in poveča samozavest. Odkrijte štiri skrivnosti gibanja in dajte svojemu življenju nov zagon!

Gibanje zmanjšuje stres in izboljšuje zdravje

Stres ima negativen učinek na naše telo. Pod stresom proizvaja telo snovi, ki nas delajo preobčutljive in napadalne in lahko poslabšajo kakovost spanca. Še hujši problem je, da stres okupira energije, ki jih imunski sistem nujno potrebuje za obnovo celic in zaščito pred boleznimi.


Pri ljudeh, ki imajo sedeče delo, se kopiči v telesu stresni hormon adrenalin, ki lahko povzroči težave, če se ne razgradi. Z gibanjem adrenalin izgoreva. Ljudje, ki se redno gibljejo, imajo učinkovitejši imunski sistem in so manj dovzetni za bolezni. Če pa že zbolijo, zelo hitro spet pridejo k sebi. Gibanje okrepi srce in pljuča, povečuje zdržljivost, izboljšuje prebavo in krvni obtok in koža se polepša.

Gibanje ustvari dobro počutje in krepi duševno zdravje

Reden trening zahteva precej truda. Toda mnogi ljudje, ki so premagali lenobo, žanjejo sadove – so gibki, vitalni in srečni.

Pri intenzivnem treningu namreč telo proizvaja endorfine ali hormone sreče, ki v trenutku izboljšajo razpoloženje in delujejo več ur. Celotna kemija telesa se spremeni. Počutijo se srečne in zadovoljne. Njihova vitalnost se poveča in več energije imajo za premagovanje življenjskih težav. Tako uravnotežijo svoje življenje in lahko bolj neobremenjeno uživajo v krogu družine in prijateljev.

Če se gibljemo, se kri obogati s kisikom. Počutimo se bolj sveže, polne energije in imamo jasne misli. Ljudje, ki se malo gibljejo, se počutijo utrujene, zaspane, depresivne in pesimistično gledajo na življenje.


Vaš uspeh ni odvisen od vaše inteligence ampak od vaše sposobnosti optimalnega koriščenja osebne energije in sredstev.

F. J. Lobbert

Gibanje razstruplja telo

Intenzivno gibanje poviša telesno temperaturo in poveča cirkulacijo krvi. Strupi in odpadne snovi, ki se nahajajo v celicah, se s pomočjo ogrete krvi hitreje izločijo in kri jih odnese. Dr. Andrew Weil meni, da je potenje eden najbolj učinkovitih mehanizmov naravnega zdravljenja. Telo se samo osvobodi strupov in odpadnih snovi, obenem pa razbremeni jetra in ledvice, katerih naloga je razstrupljanje in čiščenje krvi. Zato je pomembno, da med gibanjem in po gibanju pijemo dovolj vode.

Telo je v bistvu neprestano zaposleno z odstranjevanjem strupov. To mu uspeva do določene meje. Ko ni več kos tolikšni količini strupov, jih začne odlagati v celicah in to predvsem v maščobnih celicah. Če se ne gibljemo dovolj in se s tem ne razstrupljamo, poveča telo količino maščobnih celic, da bi se koncentracija strupov znižala. Tudi proces staranja je deloma podprt z odlaganjem strupov v telesu. Če spodbujamo razstrupljanje telesa, upočasnimo staranje.

Gibanje pomaga pri hujšanju

Gibanje je zelo zdrav način hujšanja. Spodbuja izmenjavo snovi v telesu in energija hitreje izgoreva. Ni dovolj, da samo zmanjšamo dotok kalorij. Telo to razume kot začetek stradanja in začne kopičiti rezervo maščobe. V ta namen začne razgrajevati zaloge vode in mišice. To pa je ravno nasprotno tistemu, kar želimo doseči.

Vsak se mora gibati, če želi ostati zdrav, mnogi pa se morajo gibati, da bi shujšali.


Izberimo pravilno gibanje

Da bi postali gibki, potrebujemo trening, pri katerem se potimo. Samo tako lahko telo izloči strupe in kisle odpadne snovi, ki so se nakopičile globoko v tkivu. Če niste navajeni na gibanje in se ne čutite dorasli telesnim naporom pri fitnesu in jogingu, potem se lotite hoje. Hojo lahko vključite v vaš vsakdanjik in jo lahko izvajate kjerkoli in kadarkoli brez posebnih znanj ali vadbe. Pri hoji skorajda ni nevarnosti poškodb in lahko popolnoma zadostite potrebi po gibanju, če zavestno zavzamete čvrsto hojo. Če vzamete s seboj vokman, lahko čas med hojo izkoristite za učenje tekstov ali tujih jezikov.

Razmislite in poiščite način gibanja, ki vas veseli in ki je v soglasju z vašim telesom in vašo denarnico:

  • Ugotovite, ali bi raje trenirali v skupini (fitnes, badminton, ples,…) ali sami (dviganje uteži, hoja, joging,…).
  • K športom, ki krepijo srce in pljuča, sodijo kolesarjenje, joging, tek na smučeh, plavanje, fitnes in ples.
  • Golf je zabaven šport, pri katerem si izboljšate mišični tonus in krepite koronarno ožilje.
  • Hitri sprehodi, ki trajajo najmanj pol ure vsak dan, izboljšajo vašo gibkost. Če si tega časa ne morete privoščiti, izkoristite vsako priložnost za hitro hojo.
  • K mehkim vrstam treninga spadajo taj či, qi gong, hui čun gong in joga. Primerni so za vse starosti in pozitivno učinkujejo na telo in duha. Izboljšajo mišični tonus, sproščajo napetost in izboljšujejo koncentracijo in samozavest.
  • K razstrupljanje telesa prispeva tudi zvišanje telesne temperature s pomočjo masaže, savna ali vroče kopeli in obdelava z infrardečimi žarki.
  • Prilagajajte vaš program treninga letnim časom in ga izvajajte najmanj pol leta na prostem.

Sprostitev

Dandanes je veliko priložnosti za razburjenje, teže pa je najti tišino, sprostitev in duševni mir. Sprostitev pomaga odstranjevati stres in napetosti iz telesa, zato je nepogrešljiva za vzdrževanje zdravja.  Samo če smo sproščeni, lahko naš imunski sistem učinkovito deluje in nas ščiti pred boleznimi. Če se stres in napetost ne razgradita, ima to lahko za posledico telesne in duševne bolezni.

V današnji družbi pogosto spregledamo potrebo po mirnih trenutkih premišljevanja in po sprostitvenih tehnikah, ki hranijo dušo in nam pomagajo najti notranji mir. Znebite se dnevnega stresa s pomočjo enostavnih sprostitvenih vaj in tehnik.

Naučite se sproščanja

  • Meditirajte enkrat ali v idealnem primeru dvakrat dnevno po 10 – 30 minut. Če ste verni, lahko pomaga večerna molitev.
  • Naučite se jogo ali qi gong. S posebnimi gibi boste sprostiti telo in duha kontrolirati dihanje. Izboljšala se bo vaša umska sposobnost in čustvena uravnoteženost.
  • Enkrat tedensko si privoščite masažo ali šiatsu ali reiki za odstranitev stresa. To ni noben luksus, ampak dejanska potreba.
  • Vodna kopel, kjer vas nihče ne moti, je neverjetno sproščujoča, ker možgani niso izpostavljeni zunanjim dražljajem.
  • Masirajte se sami: trkajte s prsti preko glave, ramen in vzdolž nog. Hitro se boste sprostili.
  • Poslušajte kasete za pomiritev in odklapljanje.
  • Vzemite si dovolj časa za partnerja in družino.

Glejte na življenje bolj optimistično

  • Več se smejte. Smeh je zdravilo. Povzroči vibracije v telesu, ki jih na drug način ne morete spodbuditi. Ker je smeh nalezljiv, boste istočasno razveselili tudi druge ljudi.
  • Poskušajte najti bolj pozitivno naravnanost v življenju. Strahovi in negativne misli ovirajo sprostitev.
  • Poslušajte sproščujočo glasbo. Ta ima zdravilno-pomirjevalen učinek na psiho. Nekatere skladbe klasične glasbe (npr. Mozart, Bach) tudi spodbujajo sposobnost učenja. Zavestno poslušajte tiste skladbe, ki vas povezujejo s prijetnimi doživetji.
  • Dihajte globoko s trebuhom, ne samo s prsnim košem. Mnogi ljudje pozabijo dihati s trebuhom in dihajo zelo plitvo. Tako dobijo zelo malo kisika in so utrujeni in manj učinkoviti.
  • Najdite novo porazdelitev delovnega in prostega časa. Naučite se dobro upravljati s svojim časom, tako da boste optimalno izkoristili vaš prosti čas.

Regina S. Rant,
Viri:
F. .J. Lobbert: “Feng Shui für Menager”; G. Lazenby: “Wohnen, Welness und Feng Shui”.

Komentiraj

Ne zamudite zanimivih vsebin: