Za ohranjanje vida je potrebno mnogo več, kot so redni obiski pri zdravniku, saj vam ti lahko pomagajo vzdrževati vid z nošenjem očal ali kontaktnih leč. Preventivno delovanje pa vam omogoča, da do slabovidnosti sploh ne pride ali pa si lahko celo izboljšate že okvarjen vid.


vid

Profesor Ian Grierson, oftamolog univerze v Liverpoolu, je prepričan, da lahko s hrano, ki vsebuje vitamin C, omega-3 kisline in rastlinsko olje, izboljšate svoj vid. Bolezni oči, kot so katarakta, očesna mrena, glavkom in druge degeneracije, lahko pripeljejo do slepote, s pravilno prehrano pa lahko zaustavimo njihov razvoj. Naštel je nekaj najosnovnejših hranil, s katerimi lahko preventivno delujemo in zaščitimo svoj vid.

Zelenolistna zelenjava

Špinača, ohrovt in brokoli so hranila, ki vsebujejo proteina lutein in zeaxanthin, ki krepita očesno mrežnico. Omenjena hrana vas bo gotovo zaščitila pred boleznimi v starosti. Pomembno je, da dnevno zaužijete le 100 g omenjene zelenjave.

Jajca

Ko so strokovnjaki univerze v Surreyu z raziskavo dokazali, da jajca ne dvigajo holesterola, je bila ta hrana vrnjena na listo zdrave hrane. Še posebno so jajca pomembna za ohranjanje vida, saj rumenjak vsebuje veliko proteinov. Zadostuje, da vsake dva do tri dni pojeste jajčno omleto za zajtrk, pa ste na dobri poti do jasnega vida.


Borovnice

Številne raziskave so potrdile učinek borovnic pri ohranjanju očesne mrene in izboljšanju vida. Osebe, ki so že zbolele za katero od očesnih bolezni, lahko upočasnijo napredovanje ali bolezen popolnoma zaustavijo, če čim pogosteje uživajo sveže, zmrznjene ali suhe borovnice.

Ribe

Bolj kot je riba mastna, bolj je bogata z omega-3 maščobnimi kislinami, ki zmanjšujejo tveganje pred očesnimi boleznimi, pomagajo pa tudi pri tem, da ne pride do izsušitve očesne sluznice. Strokovnjaki priporočajo, da se na vašem jedilniku vsaj dva krat tedensko najde riba, ki ne le ščiti in izboljšuje vid, ampak je koristna tudi za možgane in koncentracijo.

Oreščki in semena

Oreščki in semena so bogata z vitaminom E ter preventivno delujejo pri boleznih oči, kot je očesna mrena in podobno.

Sveže sadje

Raziskava je pokazala, da vitamini preprečujejo bolezni oči in pospešujejo vid, za kar je še posebno zaslužen vitamin C. Pomembno je, da pojeste čimveč sadja, tisti pa, ki ne zajtrkujete, si privoščite pred odhodom v službo eno jabolko. In tako boste zaščitili svoj vid in ohranili zdrav, dober in jasen vid do pozne starosti.


Komentiraj

*****************