Že vrabci na strehah čivkajo, kako zelo pomemben je zajtrk in že od otroštva vsak posluša, da je zajtrk najpomembnejši obrok dneva, zajtrk z zdravo prehrano pa je tisto, kar bi si moral prav vsak privoščiti sleherni dan. Tega se vsi pravzaprav tudi zavedamo, vendar pa ali se tega tudi držimo?


zdrav zajtrk
Žal zdravo zajtrkovanje z zdravo prehrano največkrat le vidimo v kakšni družinski nanizanki, v resničnem življenju pa je vedno dovolj izgovorov. Nekaterim zjutraj ne ugaja jesti, spet drugi nimajo časa, določeni se zajtrku izogibajo saj je to obrok, ki ga je najlažje izpustiti in bo morda tehtnica čez čas pokazala manj kilogramov, pa še kakšen izgovor bi se našel. Vendar če še enkrat preštejete pozitivne učinke zdravega zajtrka, ali se ni pametno malo potruditi?

Nizkokaloričen jutranji obrok lahko spodbudi porabo zalog maščobe in to celo do 50% bolj kot močan in masten zajtrk. Zdrav zajtrk pa tudi poskrbi, da ne boste čutili volčje lakote kmalu po zaužitju obroka, kar pomeni, da boste lažje počakali do kosila in takrat tudi pojedli manj. Zato je izpuščanje zajtrka z namenom hujšati slaba metoda.
Zaradi zdravega zajtrka boste imeli tudi več energije, pa tudi pri kosilu, kot smo že omenili, se ne boste preveč najedli, saj boste že zjutraj dobili zadostno količino hranljivih snovi. Tudi prebava se z rednim zajtrkovanjem zdravih jedi izboljša, prav tako pa s tem preprečujete bolezni, saj krepite imunski sistem.

Zajtrk naj torej vsebuje zdravo prehrano in naj ne bo preveč obilen, vsebuje pa naj čim več vitaminov-čez dan boste namreč za zdravo prehranjevanje imeli še manj časa kot zjutraj.


Prvi nasvet za zdrav zajtrk je vsekakor: pojejte v miru. Če vam vedno zmanjkuje časa, pa si navijte budilko za bolj zgodnjo uro. Če boste v naglici zbasali nekaj v usta, celo zdrava hrana veliko izgubi na pomenu. Sedaj pa nekaj konkretnih primerov jedi, ki si jih za zajtrk lahko privoščite s slastjo: Sadna solata (pa naj ne bo tista iz konzerve, temveč sveža), polnozrnat rogljič in sveže sadje, trdo kuhano jajce in polnozrnat kruh, polnozrnati kosmiči z manj mastnim mlekom ali muesli z lahkim jogurtom. Če imate malo več časa, vam bo telo izjemno hvaležno, če si boste iztisnili svež sok iz raznega sadja in zelenjave. Pomnite pa, da boste od sadja imeli največ, če ga zaužijete na prazen želodec.

Dobro je, da tudi čez dan čim bolj pazite, saj zdrav zajtrk z zdravo prehrano ne bo kaj dosti koristil, če boste vse ostale obroke izbirali v restavracijah s hitro prehrano in popili pet skodelic kave na sestankih. Za vas bo najbolje, da vam zdravo prehranjevanje postane navada, ko pa se človek enkrat navadi, pa ni nobena stvar več težka, kajne.

Komentiraj

*****************