Zdrava nosečnost pomeni optimalno doživetje tako za mamo kot za razvijajočega se otroka. V tem obdobju je še posebej pomembno, da ste zares pozorni na to, da živite zdravo. To pa seveda še ne pomeni, da so potrebne drastične spremembe. Zdrava nosečnost je dosegljiva brez posebnih naporov.


Če boste upoštevali preprosta načela, ki vam jih predstavljamo v nadaljevanju, bo nosečnost za vas in za otroka zagotovo zelo pozitivno obdobje. Še bolje pa je, da z upoštevanjem teh napotkov začnete že med načrtovanjem nosečnosti – če tega seveda niste počeli že prej.

Ne povzročajte škode

Za zdravo nosečnost ni pomembno le tisto, kar počnete, ampak tudi tisto, česar ne počnete oziroma čemur ste se odpovedali. Če ne želite tvegati morebitnih težav pri razvoju otroka, to med drugim seveda pomeni odpoved tobaku in alkoholu. Večinoma se je smiselno odpovedati tudi kofeinu oziroma vsaj močno omejiti vnos. S svojim zdravnikom oziroma ginekologom pa se obvezno posvetujte tudi glede vseh zdravil in tudi prehranskih dopolnil, ki jih jemljete. Čeprav so lahko določene snovi za vas sicer koristne, lahko postanejo med nosečnostjo problematične. Dobra informiranost lahko tako prepreči potencialne zaplete.

Posebno pozornost namenite prehrani

Ste v veselem pričakovanju ali pa načrtujete nosečnost? Zdrava prehrana si v tem primeru vsekakor zasluži posebno pozornost. Nosečnost naj ne bo izgovor, da pojeste praktično vse, kar vidite. Če se boste pretirano zredili, je namreč to lahko nevarno tako za vas kot za otroka. Po drugi strani pa nosečnost nikakor ni obdobje za diete. Pretirana zaskrbljenost glede telesne teže ali postave vam lahko prav tako nakoplje precej težav. Se sprašujete, koliko se je zdravo zrediti med nosečnostjo? Če je bila vaša telesna teža pred zanositvijo normalna, načeloma velja, da je idealno, če se teža med nosečnostjo poviša za od 11 do 16 kilogramov.


Višji ko je bil vaš indeks telesne mase pred nosečnostjo, manj dodatnih kilogramov je priporočljivo pridobiti. Seveda pa je to, za koliko naj bi vaša teža narastla med nosečnostjo, odvisno tudi od določenih individualnih dejavnikov (na primer morebitnih zdravstvenih težav ipd.). Tako je vsekakor smiselno, da se o zdravem pridobivanju kilogramov že na začetku nosečnosti pogovorite s svojim ginekologom. Med nosečnostjo bodite posebej pozorni na to, da je hrana, ki jo zaužijete, čim bolj naravna oziroma nepredelana in da ne vsebuje zdravju škodljivih snovi (aditivi, konzervansi, nezdrave maščobe, umetna barvila in druge problematične sestavine). Če je le mogoče, posegajte po organsko pridelanem sadju in zelenjavi, saj se boste tako izognili precejšnji količini pesticidov. Namesto predelanih žit raje uživajte polnovredna ipd.

Ne pozabite na telesno aktivnost

Nosečnost nikakor ne pomeni, da se morate odpovedati fizični aktivnosti, ampak običajno velja povsem nasprotno. Če ste že pred nosečnostjo redno telovadili, se s svojo ginekologinjo pogovorite o vrsti vadbe, ki jo najraje izvajate. Tako boste dobili najbolj zanesljiv odgovor, ali lahko nadaljujete s svojo rutino oziroma ali bodo potrebne kakršne koli prilagoditve. V nekaterih primerih se lahko pretirana fizična aktivnost odsvetuje tudi zaradi povečanega tveganja za določene zaplete. Če torej ni posebnih ovir za to, poskrbite za dovolj telesne aktivnosti. Seveda vam pri tem ni treba pretiravati. Pogosto so najboljša oblika telovadbe v nosečnosti sprehodi, še posebno v zadnjem trimesečju.

Poskrbite za zadosten vnos vitaminov

Poleg uživanja raznolike prehrane se nosečnicam pogosto svetuje tudi uživanje določenih prehranskih dopolnil. Velikokrat se namreč zgodi, da ženske težko pokrijejo povečano potrebo po vitaminih in drugih pomembnih hranilnih snovi le s hrano, ki jo jedo, naj bo ta še tako zdrava in pestra. Verjetno vam je že znano, da ima folna kislina v nosečnosti še posebej pomembno vlogo, saj lahko prepreči resne okvare pri plodu. Tako mnoge nosečnice uživajo dodatek, ki vsebuje folno kislino. Najbolje je, da z uživanjem folne kisline začnete že med načrtovanjem zanositve. Katere hranilne snovi so poleg folne kisline še posebej pomembne za zdravo nosečnost? Med minerali so to zagotovo cink, železo in kalcij, običajno pa prehranska dopolnila za nosečnice vsebujejo tudi vitamine A, C, D in E ter nekatere druge vitamine iz skupine B, kamor sodi tudi folna kislina (gre namreč za vitamin B9).

Vzemite si dovolj časa za počitek

Zelo pomemben sestavni del zdrave nosečnosti je tudi kakovosten počitek. Ne upirajte se povečanim potrebam telesa po počitku, saj je povsem običajno, da ste bolj utrujeni kot pred nosečnostjo. Spanje oziroma počitek naj bosta tako med nosečnostjo zelo visoko na seznamu vaših prioritet – med drugim tudi zaradi dejstva, da bodo noči po rojstvu otroka verjetno precej nemirnejše.


Komentiraj

*****************