Če bi radi izgubili kilograme, pridobljene v nosečnosti, morate poznati odgovore na nekaj ključnih vprašanj. Vedeti morate, kdaj je pravi čas za začetek hujšanja in kako se ga lotiti, da boste ostali zdravi. Za vas smo zbrali nekaj shujševalnih napotkov za mamice po porodu.


Babice ne priporočajo, da začnete s hujšanjem takoj po porodu. Takrat je čas, da si telo odpočije in si povrne moči. Počakajte do prvega poporodnega pregleda pri zdravniku, ki se običajno zgodi od šest do osem tednov po porodu.

Jejte zdravo hrano, vaši obroki pa naj vključujejo veliko sadja in zelenjave. Med dnevom pijte zadostne količine vode in pravilno izbirajte prigrizke. Vse to vam bo pomagalo, da boste kilograme izgubljali na zdrav način in imeli obenem dovolj energije, ki jo potrebujete za materinstvo.

Hujšanje po porodu

Zdravo težo lahko pridobite in ohranite s pomočjo naslednjih nasvetov:

  1. Zjutraj si vzemite čas za zajtrk.
  2. Dnevno pojejte vsaj pet obrokov sadja in zelenjave.
  3. Uživajte veliko hrane, bogate z vlakninami (polnozrnati izdelki, stročnice, oreščki, semena).
  4. V vsak obrok vključite (najraje polnozrnate) škrobnate izdelke, kot so kruh, riž in testenine.
  5. Ne pretiravajte z mastno in sladko hrano in pijačo.
  6. Nadzorujte velikost obrokov ter število in tip vmesnih obrokov.

Ob zdravi prehrani še gibanje

Najboljša kombinacija za zdravo hujšanje vključuje zdravo prehranjevanje in telesno aktivnost.


Kakšne vaje pa lahko dela ženska po porodu? Začnite s preprosto aktivnostjo, kot so hoja (lahko tudi spreminjate njeno hitrost), medenične vaje na tleh ali raztezne vaje. Nikar se ne naprezajte in z zahtevnejšo vadbo počakajte vsaj šest tednov oziroma do takrat, ko si vaše telo opomore od poroda.

Gibate se lahko tudi z dojenčkom: se sprehodite z vozičkom ali obiščete vadbo, namenjeno mamicam po porodu. Skupinske vadbe so odličen način za spoznavanje drugih mamic, kar vam bo dvignilo razpoloženje, ko boste to potrebovali.

Koliko kalorij potrebujem?

Število kalorij je odvisno od stopnje vaše aktivnosti, vaše trenutne teže in dejstva, ali dojite ali ne. Hujšanje po porodu ni lahko, vendar poskusite izgubiti težo, ki ste jo pridobili med nosečnostjo, še preden se odločite za novega otroka. To je še posebej pomembno za mamice, ki so imele preveliko telesno težo že pred nosečnostjo ali so med nosečnostjo pridobile veliko teže. Že majhno povečanje teže med obema nosečnostma lahko pomeni tveganje za nastanek zapletov med drugo nosečnostjo (visok krvni tlak, sladkorna bolezen, pretežek ali mrtvorojen otrok) in zdravstvenih težav otroka po rojstvu. Tveganje za to lahko zmanjšate z vzdrževanjem zdrave telesne teže ali izgubo teže, če ste pretežki. Izguba teže po porodu je pomembna tudi za vaše dolgoročno zdravje. Debelost je namreč povezana z nastankom diabetesa tipa 2, srčno-žilnih bolezni in nekaterih rakov.

Ali dojenje vpliva na izgubo teže?

Z izgubo teže začnite šele, ko se vi in dojenček privadita na dojenje. Telo za dojenje dnevno potrebuje okrog 330 kalorij. Če teh kalorij ne vnašate s hrano, jih bo črpalo iz obstoječih maščobnih zalog. To pomeni, da vam dojenje lahko pomaga pri hujšanju – seveda ob zdravem prehranjevanju in gibanju. Izguba teže ob dojenju mora biti postopna: od pol do enega kilograma na teden ne bo vplivalo na kakovost mleka. Postopno hujšanje pomeni tudi večjo možnost, da težo ohranite na dolgi rok.


Kdaj se bo moje telo vrnilo v normalo?

Ne obupajte, če teže ne izgubite v pričakovanem času. Ne ozirajte se na nerealistične zgodbe o ekspresnem hujšanju zvezdnic, ki so pravkar rodile. Tako hitra izguba teže je za povprečno mamico misija nemogoče, zato uberite bolj postopno pot. Zavedajte se, da bo vaše telo po hujšanju verjetno drugačne oblike kot pred nosečnostjo in da vrnitev v prvotno stanje morda ne bo lahka.S hujšanjem, ki bi vaše telo povrnilo v stanje pred nosečnostjo, začnite, ko je otrok star vsaj pol leta. Najpomembnejše pri vsem tem je, da si ne zastavljate nedosegljivih ciljev.

Po študijah sodeč, do otrokovega šestega meseca shujša samo 4 od 10 mamic. Zato si postavite realen cilj – shujšati do otrokovega prvega rojstnega dne. Hujšanje bo počasnejše, če ste med nosečnostjo pridobili veliko kilogramov. O izgubi teže se posvetujte z zdravnikom. Za več motivacije se pridružite kateri od skupinskih vadb, kjer se srečujejo mamice.

Komentiraj

*****************