Človeški organizem tvorijo energetski sistemi: telo, duh, duša in čustva. Ti so na zapleten način povezani med seboj. Če eden od njih pade iz ravnotežja, so prizadeti tudi ostali. Naš imunski sistem slabi zaradi različnih kemičnih strupov, ki smo jim dnevno izpostavljeni v svojem bivalnem okolju.


Poleg tega se zmanjšuje naša sposobnost, da bi se zoperstavili zdravju škodljivim vplivom, tudi s porastom nivoja čustvenih »strupov«, ki nastajajo kot posledica strahov. Psihološki in čustveni pritiski, ki smo jim izpostavljeni, izhajajo iz zunanjih faktorjev našega življenja in življenjskega standarda. Posledice teh pritiskov pa so tem hujše, čim manjša je naša sposobnost spoprijeti se z izzivi in uravnavati naša čustva. Če nekdo pogosto trpi zaradi različnih strahov ali čustvenih kriz, se sčasoma pojavijo bolezenski simptomi na telesu.

življenski stil

Pritiski od zunaj

Mnogi ljudje živijo hektično življenje. Veliko ljudi dela pod stresnimi pogoji, ki jih narekuje konkurenca. Da bi bili uspešni, pogosto podaljšujejo delovnik in se s tem sami sebe izpostavljajo velikemu pritisku. Kako pa definiramo uspeh? S statusom, močjo in materialnim blagostanjem, ki nam omogoča, da si privoščimo različne ugodnosti v življenju. Ta definicija se je izkazala za enostransko. Po neki angleški študiji iz leta 1998, ki je zajela 54 držav, so ljudje v Bangladešu, ki je ena od najrevnejših držav na svetu, kljub njihovim nizkim dohodkom srečnejši kot Angleži. Bangladeš je bil v samem vrhu lestvice, Anglija je bila na 32. mestu in Združene države Amerike šele na 46. mestu. Čeprav imajo Angleži v primerjavi z drugimi deželami relativno visok življenjski standard, je bilo ugotovljeno, da trpijo za čustvenim siromaštvom, ki je posledica potrošniške miselnosti in pomanjkanja tesnejših družinskih in socialnih vezi. Sreče pač ni mogoče kupiti.

Stres nastane zaradi občutka, da našega dela oziroma bremen, ki nam jih delo nalaga, ne obvladujemo več. Začnejo se sproščati stresni hormoni, ki telo vržejo iz ravnovesja. Če tako stanje traja dalj časa, lahko zbolimo. Ugotovljeno je, da so ljudje bolj dovzetni za prehlade in alergije, če so dalj časa izpostavljeni stresu. Po že omenjeni študiji se je 71 % Angleških delavcev počutilo v stresu zaradi življenjskega tempa, ki so mu bili izpostavljeni. 40% jih je navedlo, da je njihova odsotnost z dela povezana s preobremenjenostjo pri delu.


Če smo odprti za spremembe in se počutimo kot del nekega procesa, je malo možnosti, da bi prišlo do dalj časa trajajočega stresnega stanja in potem do bolezni. Občutek nemoči namreč ohromi imunski sistem. Če smo pozitivno naravnani do sprememb, tega občutka nimamo.

V ameriških filmih, ki so nas preplavili v zadnjem času, pogosto vidimo, kako ljudje sedijo v službi pozno v noč. Pa nikar ne mislite, da to ni res. Že dolgo tega mi je nek znanec pripovedoval svoje vtise, ki jih je dobil na strokovnem usposabljanju v neki ameriški firmi. Bil je popolnoma zgrožen, ko je videl uslužbence firme, ki so dnevno ostajali v firmi še pozno v noč. Kmalu je ugotovil, da zelo malo delajo, ampak se bolj sprehajajo po hodnikih, hodijo na avtomat po kavico, se pogovarjajo, potem pa gredo ob določeni uri domov. Ko je nekega uslužbenca, s katerim se je v tem času zbližal, povprašal, zakaj to počnejo, mu je ta razložil, da so v to prisiljeni. V nasprotnem primeru bi jim predpostavljeni nalagali dodatno delo toliko časa, da bi hodili domov enako pozno, s to razliko, da bi bili na smrt utrujeni od garanja!

Tudi menedžerjem niso prihranjeni stresi. Po neki drugi raziskavi, ki so jo izvedli v Ameriki, so bili tisti menedžerji, ki so spremembe jemali kot priložnost za osebno rast in nabiranje novih izkušenj, bistveno bolj zdravi kot tisti, ki se zaradi sprememb počutili ogrožene.

Uspeh torej ni povezan samo z materialnim bogastvom in kariero, ampak predvsem z ravnotežjem na vseh življenjskih področjih. Ljudje, ki imajo preobremenjen urnik, se vedno pogosteje sprašujejo, kakšno ceno plačujejo za uspeh. Počutijo se podcenjene na njihovem delovnem področju in občutijo uspehe, ki jih beležijo, kot prazne. Sledi odtujenost od dela in nezadovoljstvo. Zaradi tega nastane nov stres, ki se odraža na delovni morali in velja danes na zahodu kot glavni razlog za odsotnost z dela zaradi bolezni. Iz zgoraj omenjene raziskave izhaja, da okrog 80 % Američanov sovraži svoje delo. Jasno je, da gre tu za duševne dejavnike.


V deželah v razvoju je glavna skrb ljudi, kako priti do hrane, v industrijskih deželah pa iščejo ljudje usmeritev v življenju. Hrepenijo po ljubezni, resnici, smislu življenja in notranjem miru. Cena gospodarskega uspeha je povečan stres. Tradicionalno družinsko življenje je zaradi dolgega delovnega časa porušeno. Mnoge ženske morajo poleg službe skrbeti še za družino, ker starši in drugi sorodniki običajno ne živijo v bližini. Ali se potem lahko še čudimo, če gre toliko zakonov po zlu?

Čustveno zdravje

Ne odločajo samo dejavniki okrog nas o tem ali bomo v stresu ali ne, ampak tudi naša interpretacija teh dejavnikov. Naše zdravje je v veliki meri odvisno od tega, kako ustrezno in učinkovito se spoprimemo z izzivi, ki smo jim izpostavljeni.
Jasno je, da moramo poleg skrbi za telo poskrbeti tudi za duševno počutje. Ljudje, ki živijo stabilno in uravnoteženo družinsko in poklicno življenje, imajo večjo sposobnost obnavljanja imunskega sistema kot drugi. Manjša bolezen je opozorilni signal telesa, ki nam pravi, da moramo spremeniti svoje obnašanje ali stil življenja. Če taka opozorila spregledamo, se lahko razvije resnejša bolezen.

Naša duhovna stran je naš notranji glas ali intuicija, ki ve kaj je za nas dobro in kaj ne. Igra pomembno vlogo pri iskanju uravnoteženega življenja. Mnogi ljudje pa ignorirajo svoj notranji glas, ker ga zaradi stresov ne slišijo več. Vse kar storimo z namenom, da bi vzpostavili spet stik z našo intuicijo, nam pomaga najti ravnovesje v življenju in koristi našemu čustvenemu zdravju.

Osvobodite duha

Vzroke za bolezenske težave je po mnenju strokovnjakov treba iskati predvsem v osmih nefunkcionalnih vzorcih obnašanja:


  • nerešeni obremenjujoči čustveni problemi
  • negativna prepričanja
  • nesposobnost sprejemanja ljubezni
  • pomanjkanje smisla za humor
  • pomanjkanje samoobvladovanja
  • izguba smisla v življenju in manjvrednostni kompleksi
  • nagnjenost k odklanjanju (glede vseh pomembnih stvari v življenju)
  • ignoriranje fizičnih potreb telesa.

Obstojata dva prevladujoča stila življenja. Mnogo ljudi živi stalno pod diktatom trenutne situacije. So kot brodolomci v oceanu. Zato ne morejo načrtovati svojih ciljev in le redkokdaj občutijo veselje do življenja. Kdor se je odločil za življenje pod okoliščinami, ki jih so izven njegove kontrole, se odloča na osnovi tistega, kar je slišal, videl ali doživel v preteklosti. Omejen je s svojo lastno preteklostjo in je komaj kdaj v situaciji, ko lahko izrazi svojo voljo.

Drugi dajemo svojemu življenju smisel, neko vrsto rdeče niti, ki nam pomaga, da premagamo tudi neizbežne, težke situacije in nepričakovane udarce v življenju. Če nas žene naprej vizija nekega življenjskega cilja ali smisla, potem so naša ravnanja in mi sami naravnani na bodočnost. Tako imamo veliko več možnosti, da vzamemo svojo usodo v svoje roke.
Če svoje življenje usmerimo v višji cilj, bomo imeli energijo, odstraniti strupe iz telesa, ki so posledica neproduktivnih čustev, kot so: jeza, razburjenje, razočaranje, strah, krivda in obžalovanje.

Obvladajte stres

  • Naučite se bolje obvladovati svoja čustva.
  • Pazite na svoje zdravje in se učite, kaj morate storiti,da boste preprečili bolezen.
  • Poiščite ventile za sproščanje stresa, kot so rekreacija, tehnike sproščanja, meditacije. Poiščite se zanimiv hobi.
  • Analizirajte vaše življenje in vaše interese. Vprašajte se, kaj radi delate in česa ne.
  • Ocenite svojo službo in premislite, kako bi prinesli v svoje življenje več harmonije, mogoče z zamenjavo delovnega mesta, z opravljanjem istega dela doma ali skrajšanjem delovnega časa.
  • Učite se sprejemati spremembe kot pozitiven del življenja. Izguba službe je lahko konec neke kariere, pa tudi začetek novega, bolj zanimivega življenjskega obdobja.

Uporabite feng šui – izrazite svoje cilje v slikah

Pri uresničevanju naših želja in sanj si učinkovito pomagamo s slikami in simboli. Odpravite se na iskanje fotografij, slik in predmetov, ki predstavljajo vaše želje. Slike so lahko simbolične ali zelo konkretne. Če si želite partnerja, obesite nežno sliko dveh zaljubljencev v segment partnerstva (desni kot sobe, diagonalno od vrat). Če si želite več denarja, postavite v diagonalni levi kot svoje pisalne mize zlato skodelico ali kovinsko posodico s kovanci. Če si želite nov avto, si preskrbite pri prodajalcu sliko vašega sanjskega avta in ga obesite v segment blagostanja (levi kot sobe, diagonalno od vrat).

Blag tok qi v našem  bivalnem okolju nam pomaga pri povrnitvi in vzdrževanju psihičnega ravnovesja. Zato je feng shui – umetnost upravljanja z energijami  v bivalnem okolju – danes bolj potreben, kot je bil kdajkoli doslej. V prijetnem, uravnoteženem okolju, bogatem z energijo, bomo bolj odprti za nove ideje. Vzeli si bomo čas in prebrali vsak dan nekaj, kar radi beremo ali počeli nekaj, kar radi počnemo. Vzeli si bomo čas in podoživeli tisti dan, napravili zaključke in potem bolje spali. Optimistično si bomo postavili cilje. Našli bomo spet svoje ideale. Problem našega časa je v tem, da so se nam sesuli ideali. Vse, v kar smo nekoč verjeli, je umrlo ali pa se je izkazalo za zlagano, skorumpirano, nevredno. Treba je najti nove ideale. Jaz jih vidim v skrbi za okolje in v pravici do enakopravnega bivanja vseh živih bitij na zemlji.

Regina S. Rant,
Viri: Caroline Myss: The creation of Health, G. Lazenby: Wohnen Wellness und Feng shui

Komentiraj

*****************